Tampere
19 Apr, Friday
-1° C

Proakatemian esseepankki

Vierailu vohvelikahvilayrittäjän maailmaan



Kirjoittanut: Veeti Suontama - tiimistä Hurmos.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Saimme palvelumuotoilun kurssilla tehtäväksi käydä yritysvierailulla. Ryhmänä päätimme tehdä yritysvierailun vohvelikahvila yrittäjä Kuplikseen, jossa haastattelimme Aaron Taivassalmea teamsin välityksellä. Aaron on myös vanha akatemialainen tiimistä Apaja Crew.

Tämä sai alkunsa, kun kolme henkilöä ostivat sijoitusliiketilan, jossa he myivät aluksi munkkeja ja kahvia. Alussa kahvilan piti olla bistro tyylinen, mutta toiminta nopeasti kehittyi vohvelikahvilaksi. Kupliksen idea syntyi, kun yksi perustajista oli nähnyt idean kuplavohveleista ja innostui siitä. Alku oli liikkellä olevan epidemian takia vaikea, mutta yritystoiminta kuitenkin jatkui sen helpottaessa paremmin.Nykyään Kuplis on pisteessä, jossa kahvila toiminta elää ja pyörii hyvin.

 

Haastattelu:

mitä asiakas merkitsee teille?

Asiakas on meille todella suuressa arvossa. Yritämme pitää asiakaskokemuksen huipussaan

 

Mikä merkitys palvelumuotoilulla on yritykseenne?

Kahvilassa on otettu erittäin hyvin huomioon erilaiset erityisruokavaliot. Markkinointi ja sosiaalinen media on pidetty laadukkaana.

Miten otatte huomioon asikasryhmänne?

Kohderyhmäksi arvioitiin 15-25 vuotiaat henkilöt. Kahvilaan on tietoisesti palkattu nuoria ja työntekijöitä. Koskikeskus paikkana jo vaikuttaa siihen, millainen ikähaarukka tuotteita ostaa. Tälle ryhmälle on tärkeää että ruoka tulee nopeasti ja on edullista. Wolt kuljetuspalvelu on myös suunnattu tälle ikäryhmälle.

Miten asiakaspalaute vaikuttaa teidän liiketoimintaan?

Asiakaspalautteet luetaan läpi ja niistä keskustellaan yrityksen sisällä. Jos joku palaute toistuu useamman kerran eri palautteissa se pyritään korjaamaan muutoksella. Tälläinen palaute tuli yritystoiminnan alussa gluteenittoman vohvelin laadusta. Ei mennyt kuin hetki kun asia oli korjattu.

Onko suullinen markkinointi tarkoituksellista?

Kuplis ei ole tarkoituksellisesti lietsonut tätä asiakkaiden keskuudessa. Kaikki tämä suosio tapahtuu siis vain hyvin tehdyistä annoksista ja toimivasta brändistä.

Miten olette luoneet tuotteet?

Tuotteet on luotu omien mieltymyksien ja suosittujen makujen pohjalta. Menuun kuuluu myös erittäin villejä yhdistelmiä, joita on vain lähdetty kokeilemaan rohkeasti.

 

Pohdinta

Yritysvierailusta ymmärsin sen, että aina ei ole tarve valmiille idealle, ja että idea voi kehittyä matkan varrella. Lisäksi tässä konseptissa on hyödynnetty hyvin, sitä mitä on nähty muualla ja lähdetty rohkeasti kokeilemaan.

 

 

Kommentoi