Tampere
27 Jan, Wednesday
-3° C

Proakatemian esseepankki

Verkkokaupan optimoinnin tarkistuslista



Kirjoittanut: Kirill Sultanshin - tiimistä Hurma.

Esseen tyyppi: Yksilöessee / 2 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 3 minuuttia.

Verkkokaupan optimoinnin tarkistuslista

 

Verkkokaupan optimointi vie enemmän aikaa kuin tavallisen sivusto optimisaatio. Ja sinun on otettava miljoona pienempiä yksityskohtia huomioon. Kuulostaako tutulta? Ota sitten seuraava tarkistuslista talteen niin kaikki tärkeät kohdat eivät jää huomioimatta. Jos sinulla on ideoita, voit laittaa kommenteihin mitkä optimisaatiokikkoja sinä käytät kaisista eniten.

Minkä tahansa verkkokaupan optimointi on todellinen rubikin kuutio monille SEO-asiantuntijalle. Loppujen lopuksi sinun on otettava huomioon monet tekijät, jotta voidaan välttää päällekkäisten tuotekorttien tekeminen, tehdä kaupasta käyttäjäystävällinen eli ”user friendly”, hakukoneystävällinen ja paljon muuta.

  1. Kätevä rakenne

(luettelo, luettelon alaosat, alaluokat ja tuotekortit) ja navigointiketju (”leivänmurut”).

Mitä vähemmän on käyttäjän mahdollisuuksia eksyä verkkokaupasta, sitä parempi. Ajattele rakennetta niin, että pääsivulla oleva henkilö löytää helposti tarvitsemansa tavarat. Tai päinvastoin, tuotekortilta pääsyn luettelon ylemmille tasoille.

2.Ymmärrettävät URL-osoitteet

Tämä on sivun osoite, joka on suunniteltu siten, että henkilö ymmärtää missä se on. Esimerkki: http://euroset.ru/chelyabinsk/catalog/phones/smartphones/sony/-/sony-xperia-z5-dual-e6683-black/.

Tämä on sivun osoite, joka on suunniteltu siten, että henkilö EI ymmärrä missä se on.

https://suuy.com/select?rid=96a655a8-af42-40b1-918d-4d7ff5ba8a46

Yksinkertainen CNC-testi: arvaa, missä henkilö, joka kopioi yllä olevan osoitteen? =) Esitä sama kysymys sivustosi suhteen. Jos osoite on epäselvä missä olet, sinun on mukautettava URL-osoitteita.

  1. Tuotesuodattimet

Käytä suodattimia eri luokkiin helpottaaksesi hakua luettelossa, jossa on suuri määrä tuotteita. Tämä on hinta, valmistaja, väri, tuotteen toimintojen läsnäolo jne.

Tällaisen suodattimen avulla et saa tuhlata aikaa selailla tavaroiden sivuja, vaan suodattaa välittömästi tarpeeton ja nopeuttaa prosessia.

4.Lisää tuote suosikkeihin

Suosikit auttavat käyttäjää muistamaan haluamansa tavarat. Joskus henkilö saapuu kauppaan etsimään jotain ja ostamaan myöhemmin. Ostoskoriin lisääminen ei tässä tapauksessa ole tehokas tapa varastoida tavaroita, ja Suosikit-sovelluksen avulla voit ”lykätä” asiaa myöhemmin. Tee lisäksi joukko postituslistoja tuotteille, jotka käyttäjät ovat säilyttäneet. Ilmoita esimerkiksi, että näille tuotteille on alennuksia.

  1. Tuotearvostelut

Arvosteluiden kautta ammutaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla: ne luovat ainutlaatuisen sisällön tuotekortille ja auttavat muita kaupan käyttäjiä tekemään valintansa. Asiaa valittaessa keskitymme arvosteluihin. Siksi olisi vaadittava kykyä antaa palautetta tuotteesta.

  1. Tähtiluokitus

Luokitus auttaa sinua arvioimaan tuotetta nopeasti tai selvittämään muiden asiakkaiden mielipiteitä lukematta arvosteluja. Lisäksi mikromerkinnät tekevät Google-katkelmasta houkuttelevamman, koska siinä on tähtiä.

  1. Yksinkertainen ja intuitiivinen navigointi

Tämän kohdan sanamuoto näyttää olevan ilmeinen, mutta se tekee aina paljon virheitä. Yksinkertainen navigointi tarkoittaa, että jopa lapsi ymmärtää sivuston. Laita henkilö kaukana verkkokaupoista sivustolla ja pyydä häntä tilaamaan jotain myymälästäsi. Se osoittautui ostamaan ensimmäisen kerran? Hieno! Jos ei, pyydä huomauttamaan vaikeudet tai löydä pullonkaulat itse.

Kirjoittamattomat säännöt: kori on oikeassa yläkulmassa, tilisi sisäänkäynnin vieressä, tuotteen vasemmalla puolella olevassa kortissa on valokuva, oikealla on ostopainike, joka on kirkas ja havaittavissa, hinnat on ilmoitettu, pop-up-ikkunat eivät häiritse ostoksia (vaikka ponnahdusikkuna olisikin, sen pitäisi olla helppo sulkea) ja jne.

Tässä on esimerkki: kun napsautit osta-painiketta, ilmestyi hankala tilauslomake, jota ei haluttu sulkea millään tavalla:

  1. Yhdistetyt Facebook-tuotteet ja hinnat

Tavarat ja hinnat yhdistetään Facebook kaupassa. Tämä on yksinkertainen ja ilmainen toimenpide, joka auttaa tekemään katkelmia houkuttelevammiksi. Tuotteeseen lisätään kunkin tuotteen hinta ja toimitus:

  1. Houkutteleva nimi ja kuvaus, otsikko ja tavaran kuvaus

Otsikko ja kuvaileva tulisi käyttää käyttäjän huomion herättämiseksi. Luo houkutteleva katkelma sisällyttämällä siihen tuotteen nimi, avainsanat, hinta, myymälän nimi, alue jne.

Jos sinulla on useita tuhansia tuotteita, otsikon ja sisällönkuvauskenttien manuaalinen rekisteröinti on epärealistista. Automatisoi prosessi siten, että otsikko ja kuvaus muodostetaan tiettyjen ohjeiden mukaisesti. Asetetaan tekstimalli, johon muuttujat lisätään: tuotteen nimi, hinta, alue, mahdolliset ominaisuudet (esimerkiksi väri). Tässä on esimerkki Elisa-myymälästä:

”Osta Apple iPhone 5s 16GB spacegray: älypuhelimen hinta Apple iPhone 5s 16GB Elisa-verkkokaupan – Moskovan puhelinluettelossa.”

  1. Tuoteryhmän sivujen sisältö

Jos sivulla ei ole tarpeeksi sisältöä, paras ratkaisu on lisätä pieni teksti (500-1000 merkkiä) tuoteluetteloon. SEO-tekstin avulla voit kattaa joukon kyselyitä, jotka ovat tärkeitä verkkosivustojen mainostamisessa.

  1. Valokuvien optimointi

Kuvan optimointi sivustolla sisältää seuraavat kohteet:

  • Valokuvien on oltava hyvälaatuisia;
  • jos mahdollista vesileimoilla;
  • 2-3 kuvaa yhdestä tuotteesta on toivottavaa, jotta sitä voidaan pitää kaikista puolista;
  • zoom-toiminto (”suurennuslasi”);
  • alt-ominaisuuden läsnäolo.

  1. 12. Toteutetut alennukset

Alennusjärjestelmä on välttämätön verkkokaupalle. Miksi? Myynnistääksesi erityisiä hintoja tärkeille asiakkaille tai tukkukauppiaille jne. Ilmoita tuotekortissa vanha hinta, uusi, prosenttiosuus ja alennuksen kesto.

  1. 13. Osta yhdellä napsautuksella -toiminto

Nopean tilauksen painikkeen avulla voit lisätä myyntiä. Yleensä tuotteen ostamiseksi sinun täytyy ensin laittaa se koriin, mennä sitten siihen ja tehdä tilauksesi muutamassa vaiheessa. Ja se ei ole aina kätevää. Jos käyttäjällä on hidas Internet, jokaisen sivun lataaminen vie kauan tai jos tilaus tehdään tien päällä (mobiililaitteelta) jne. Siksi joillekin tavararyhmille on aiheellista käyttää painiketta, joka antaa tilauslomakkeen, jossa on vähintään täytettävät kentät.

nopea tilaus aliexpress.com -sivustolla

Toivon, että edellä mainitut vinkit auttavat sinua edistämään sinun verkkokauppasi uudelle tasolle.

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close