Tampere
20 Apr, Saturday
-5° C

Proakatemian esseepankki

Toiminnanohjausjärjestelmät yrityksille helposti saman web-sivuston alla



Kirjoittanut: Veera Hauta-aho - tiimistä Motive.

Esseen tyyppi: Yksilöessee / 2 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Toiminnanohjausjärjestelmät yrityksille helposti saman web-sivuston alla

 

Tehden Oy on yritys ohjelmistoalalla, joka suunnittelee, valmistaa, sekä ylläpitää toiminnanohjausjärjestelmiä. Tehden-ohjelmisto eli web-toiminnanohjausjärjestelmä tuli myyntiin 2012. Ohjelmisto soveltuu erityisen hyvin hyvinvointialan yrityksille, mutta lukuisat yritykset hyvinvointialan ulkopuolelta käyttävät sitä myös. Ohjelmistosta voi käyttää vain tiettyä osaa tai koko ohjelmistoa. Tehden on pilvipalvelu, jota käytetään selaimella. Se on ensimmäinen laatuaan markkinoilla. Pilvipalveluna toimiminen tuo paljon etuja verrattuna asennettavaan ohjelmaan. Näin ollen sitä voidaan käyttää missä tahansa ja milloin tahansa. Tehden ei vaadi käyttäjää päivittämään sitä, vaan päivitykset tulevat Tehden Oy:n puolesta.

 

Erilaiset yritykset kaipaavat erilaisia ohjelmistopalveluita, joihin Tehden vastaa nykyaikaisella ohjausjärjestelmällään. Kokonaisuudessaan Tehdenin toiminnanohjausjärjestelmä pitää sisällään kassa, ajanvaraus, kauneus, liikunta, kauppa ja kassa osiot. Lisäpalveluina Tehden tarjoaa myyntitilausjärjestelmän, laskutuksen, sekä myyntireskontran. Tämä kaikki yhden web-toiminnanohjausjärjestelmän alla helpottaa yritysten toimintaa ja vähentää heidän käsin tehtävää työtään huimasti. Kun ajatellaan yrityksiä, jotka laskuttavat asiakkaita epäsäännöllisesti ja säännöllisesti, tekee Tehden siitä helppoa. Toistuvan laskutuksen ominaisuuden myötä laskut lähtevät automaattisesti, eikä yksittäisen laskun tekemiseenkään mene muutamaa minuuttia kauemmin. Kassajärjestelmään sisällytetty verkkokauppa vähentää käsin tehtävää työtä ja mahdollistaa varastonhallinnan reaaliaikaisuuden. Mikäli myynti on monikanavaista, tekee Tehdenin Kassa-ohjelma siitä yksinkertaista.

 

Palveluja tarjoavien yritysten ajanvarauskalenterit ja erilliset asiakasrekisterit ovat usein monimutkaisia ja sekavia. Tehdenin ajanvarausjärjestelmällä ajanvarausten tekeminen helpottuu, sillä suuri osa asiakkaista varaa nykyään aikoja netin kautta. Näin yrityksen ei tarvitse esimerkiksi päivystää puhelimen äärellä tulevia ajanvarauksia, eikä tuplavarauksia pääse sattumaan. Ajanvarauskalenteri pitää sisällään myös päivitettävän asiakasrekisterin, jonka avulla asiakkaan tiedot tallentuvat automaattisesti asiakkaan täyttäessä varausta Tehdenin ajanvarauksen kautta.

 

Kun suurin osa yrityksen tarvitsemista ohjelmistoista on saman nettiohjelmiston alla, voi yritys säästyä kuukaudessa jopa 100 tunnilta käsin tehtävää työtä. Tehdenin pitäessä huolta asiakasrekisteristä, ajanvarauksesta ja laskutuksesta yhdenaikaisesti huolta, on asiakkaan ongelmia helpompi ratkoa. Kaikkien tietojen ollessa saman ohjelmiston alla, asiakkaaseen liittyviä asioita koskien jokaista osa-aluetta, pääsee nopeasti tarkistamaan. Asiakaspalvelusta tulee Tehdenin avulla näin ollen helpompaa. Sen lisäksi yrityksen ohjelmistoa tarvitsevat osa-alueet ovat paremmin järjestyksessä ja hallinnassa.

 

Käytän itse työssäni Tehden-ohjelmistoa. Koen sen olevan todella kätevä ja helppokäyttöinen. Asiakkaiden tiedot on helppo löytää ja asiakaspalvelutilanteissa asiakkaiden ongelmia on helpompi selvittää. Mikäli minun tarvitsee saada joku asiakas kiinni, löydän hänen yhteystietonsa nopeasti Tehdenistä. Laskutukseen kuluva aika on pieni. Yksittäiset laskut on helppo luoda ja toistuvat laskutusprofiilit vähentävät laskutukseen kuluvaa aikaa. Ajanvarauskalenterissa näkyy varattavat ajat ja asiakkaat voivat varata korvausaikoja itse Avoinna24-palvelun kautta. Näin ollen asiakaspalvelua harvemmin tarvitaan korvausaikojen varaamiseen. Koen Tehdenin yritykselle, jossa työskentelen, erittäin toimivaksi ja ennen kaikkea monipuoliseksi ohjelmistoksi.

 

Lähteet:

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/65209/Rytkonen_Janne.pdf?sequence=1

https://tehden.com/

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/127324/Kattelus_Joni.pdf?sequence=1

 

Kommentoi