Tampere
26 Jan, Tuesday
-1° C

Proakatemian esseepankki

Tapahtumatuotannon stepit



Kirjoittanut: Veli-Matti Kolari - tiimistä Evision.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Hyvä essee ja aihe tapahtumatuotannon kehittymisen kannalta. Tuli selvästi esille, että lähde inspiroi ja toi uusia ajatuksia kirjoittajien Tuomaksen ja Mariannan sekä koko tiimin toimintaan. Näistä kun ensimmäiset stepit saa tiimi käytäntöön, niin johan alkaa tapahtua. Välillä oli ehkä hankala erottaa, oliko ajatukset kirjoittajien omia vai lähteestä.

Kirjoittajien kohderyhmä nostot webinaareihin oli lupaavia, varsinkin henkilöbrändin rakentaminen on nyt pinnalla. Selkeämmin olisin halunnut ehkä erottaa, oliko kohderyhmät mietitty asiakkaan vai loppukäyttäjän näkökulmasta. Se ei tullut ilmi.

Livetapahtumien kohderyhmissä mietin suuria yrityksiä. Suuret yritykset voi olla haasteellinen ryhmä alkuvaiheessa, koska heidän henkilöstömäärälleen sopivia tiloja ei ole Suomessa montaa ja tilat tuottavat tapahtuman itse asiakkaalle. Tähän väliin voi olla haastavaa iskeä ilman referenssejä. Tietysti suurten yritysten pienemmissä yksiköissä järjestetään 10-50 henkilölle suunnattuja tapahtumia, jotka kukin yksikkö itse organisoi. Kohderyhmän näkökulmastahan tällöin nämä yksiköt pitäisi nähdä enemmin pk-yrityksien tapaisina omina yksiköinä, koska yksiköt tekevät päätökset itsenäisesti riippumatta muiden yksiköiden päätöksistä.

Tykkäsin hinnoittelu logiikan teoriasta. Marianna ja Tuomas avasivat kolmen paketin logiikkaa selkeästi ja toivat esille vaihtoehtojen merkityksen. Paljon tuohon hinnoittelu tapaan törmää, mutta en ole aikaisemmin juuri miettinyt syitä siihen. Pitää ottaa logiikan teoria talteen.

Kirjoittajat kävivät läpi, mikä vaikutus on tuoda esille uusi maailma verrattuna vanhaan maailmaan. Tämä on varmasti seikka, mihin he seuraavaksi paneutua vielä yksityiskohtaisemmin. Nyt esseessä asiaa ei tarkemmin ollut tuotu esille käytännön tasolla. Uuden maailman tuomat lisähyödyt, kun ovat juuri se lisäarvo, mitä myynnissä ehdottomasti kannattaa käyttää hyväksi. Kirjoittajat olivat myös esseen alussa tuoneet esille lisäarvon merkityksen myynnissä. Lisäarvon hahmottuessa käytännössä, on palvelu varmasti huomattavasti helpompi myydä. Kirjoittajien ajatukset lupaa hyvää tapahtumatuotannon tulevaisuudelle.

 

Lähteet

Käpynen M & Saarinen T, 2020. Tapahtumien selkeämmät tuulet. Proakatemian esseepankki. Luettu 27.02.2020. https://esseepankki.proakatemia.fi/akateeminen-essee-tapahtumien-selkeammat-tuulet/

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close