Tampere
29 Mar, Friday
5° C

Proakatemian esseepankki

Blogiessee: SPIRO Vire-messuilla



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

 

SPIRO nosti vahvasti päätään viime kesänä 2017, kun se uusien yrittäjien myötä herätettiin jälleen henkiin. Kesä oli paljon odotettua menestyksekkäämpi ja usko SPIROn tulevaisuuteen muodostui kovemmaksi kuin koskaan. Luvut eivät vielä viime kesän jäljiltä päätä huimanneet, mutta syyksi siihen voitiin katsoa hyvin rajalliset resurssit sekä vaihtuvuus, mikä aiheutti asiakaskunnassa toisinaan epäselkeyttä. Kesä kuitenkin loi vahvan asiakaskunnan sekä runsaasti tunnettuutta useamman lehtiartikkelin ja muun julkiseen levitykseen päätyneen julkaisun myötä. Suurimmaksi asiakaskunnaksemme syntyi totta kai vegaanit, mutta myöskin allergikot, sekä monet muut tuotteestamme kiinnostuneet.

Nyt kun SPIRO on jälleen aktivoitunut talviunten jäljiltä, on aika alkaa valmistautua uuteen jätskikesään. SPIRO ehti jo aiemmin tammikuussa tehdä uuden aluevaltauksen osallistuttuaan historiansa ensimmäisille messuille Tampereen messu- ja urheilukeskuksessa 20.-21.2.2018 järjestetyille Vire-messuille, joissa teemana oli terveys ja hyvinvointi sekä vegaanisuus. Odotukset messujen osalta olivat jokseenkin vaihtelevat, vaikka luotto

omaan tuotteeseemme olikin vahva. Kuitenkin jätski keskellä talvea reilun kymmenen asteen pakkasen vallitessa pihalla tuntui jotenkin kohmeisen kaukaiselta aamulla, kun messukeskukseen astelimme ja toppatakeista oli vaikea luopua kylmän sisäilmankin ansiosta. Lisäksi hieman lisäjännitystä messujen odotukseen loi se, että jäädytyspannumme oli vielä messuviikonloppua edeltävällä viikolla huollossa toisen pannun toimimattomuuden vuoksi. Ei siis ollut vielä alkuviikosta selvää, olisiko meillä kahden pannun sijasta käytössä vain yksi pannu, mikä olisi aiheuttanut viikonlopulle omat haasteensa. Lähdimme kuitenkin messuille luottavaisin mielin ja odotimme asiakkaita saapuvaksi jo karttuneen vakiasiakaskunnan osalta, joista osan voi mieltää jo faneiksemme. Olimme myös pohtineet vaihtoehtoja sille, mikäli myynti ei tulisi täyttämään odotuksiamme, jotta messuilta jäisi siinä tapauksessa jotain muuta arvokasta kotiin viemisiksi.

Messut kuitenkin osoittautuivat menestystarinaksemme. Kokonaisuutenahan messut olivat melko pienen mittakaavan tapahtuma osallistujia kokonaisuudessaan ollen vain reilu 4000 henkilöä. Kohdeyleisö oli kuitenkin juuri meille nappikolahdus ja myyntipisteellämme riitti väkeä jonoksi asti koko viikonlopun yli aina viimeiselle messutunnille saakka. Jätskiä valmistettiin niin paljon ja nopeassa tahdissa kuin resurssit suinkin myöden antoivat ilman, että jätskiannosten tai asiakaspalvelun laadusta täytyi tinkiä. Koimme jälleen mitä iloisempia ja ainutlaatuisempia asiakaskohtaamisia ja jälleen saimme runsaasti uusia SPIROfaneja.

Lisäksi messut mahdollistivat useampia kohtaamisia mahdollisten tulevien yhteistyökumppaneidemme kanssa. Messulla kun olivat mukana monet vegemarkkinoilla toimivat toimijat. Näin myös saimme luotua käsitystä heille siitä, että SPIRO todellakin on huomion arvoinen brändi ja tuote. SPIRO sai Vire-messuilla näkyvyyttä myös Aamulehdessä, josta toimittaja kävi tekemässä meistä jutun videohaastattelun muodossa. Uskomme Vire-messujen menestyksen avanneen meille tien Helsingissä järjestettäville vegemessuille. Helsinkiin meidän on ehdottomasti hankittava lisäresursseja uuden pannun muodossa, jotta pystymme vastaamaan suurempaan kysyntään kuin tähän asti.

Innolla jään yhdessä projektitiimimme kesken odottamaan, mitä kaikkea tuleva kevät ja kesä tuovat tullessaan. Nyt jos koskaan on aika katsoa, mihin SPIROsta on ja mihin kaikkeen sitä vielä ylletäänkään. Suunnittelu ja jatkuva kehitys ovat kovassa vauhdissa ja kaikki merkit viittaavat tällä hetkellä siihen, että tuleva kesä tulee todellakin olemaan jäätelön täyteinen SPIROkesä.

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close