Tampere
20 Apr, Saturday
-4° C

Proakatemian esseepankki

Sosiaalinen tila



Kirjoittanut: Lotta Lehtikevari - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Sosiaalisessa tilassa ihmiset juttelevat, jakavat ajatuksia ja muodostavat ystävyyssuhteita. Kuten kahvilan pöydän ääressäkin, somessa voi syntyä elämää mullistavia keskusteluja, uusia yritysideoita, hulluja maailmanparannusprojekteja, mitä tahansa!

Sosiaalinen media on kuin kahvila; sosiaalinen tila, ympäristö.

Sosiaalisessa tilassa ihmiset myös nauravat, samaistuvat, vaikuttuvat, tuntevat, yhdistyvät, eläytyvät. Näin käy somessa jatkuvasti. Kissavideo ei saa 10 miljoonaa katsojaansa siksi, että ihmiset pitävät kissoista. Ihmiset pitävät nauramisesta.  ”Send these 10 memes to your family” ei ole ihmisten mielestä kiinnostava julkaisu siksi, että siinä on 10 hassua kuvaa. Se on kiinnostava, koska kuvat ovat samaistuttavia ja aiheuttavat keskustelua monien perheiden keskuudessa.

Kun luodaan sisältöä sosiaaliseen mediaan, on kyse vastaanottajien ajatuksista ja tunteista. On kyse siitä, mitä sisältö tuo vastaanottajan elämään, minkälaisia sosiaalisia kohtaamisia sisältö saa aikaan. Houkutteleva sisältö syntyy kyvystä ajatella, miksi ihminen tulee sosiaaliseen tilaan eli someen alunperin. Mikä houkuttelee kahvikupin ääreen ystävän kanssa? Se sama pätee sosiaaliseen mediaan.

 

Mikseivät useammat brändit tai kuluttajaviestijät yritä jutella ihmisten kanssa?

#sosiaalinentila

 

(https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6506860506144399360)

Kommentoi