Tampere
15 Jan, Friday
-16° C

Proakatemian esseepankki

Rintaranka



Kirjoittanut: Mikko Laaksonen - tiimistä Revena.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Tietoisku rintarangasta etätyöskentelijälle !

Mikä rintaranka ylipäätään on? Kansanomaisesti sanottuna se on niskan ja alaselän väliin jäävä alue. Selkänikamia on tällä alueella 12, ja tämä kokonaisuus muodostaa suurimman osan selkärangasta.

Riittävää rintarangan liikkuvuutta tarvitaan kaikkiin liikkeisiin, joissa kädet ovat pään päällä. Mistä sitä sitten tietää, riittääkö liikkuvuus vai ei? Tietenkin kyse on niistä tarpeista, joita sinä työssäsi, tai vapaa-ajallasi kohtaat. Jos näissä toimissa olkapäiden ja/tai rintarangan liikkuvuus loppuu kesken, niin tarvittava liike kompensoidaan usein alaselästä. Tämä puolestaan saattaa ilmetä epämääräisinä kiputiloina.

Totuus on, että suurimmalla osalla on kehittämisen varaa liikkuvuudessaan. Etenkin näyttöpäätteiden ääressä lisääntynyt työskentely tuo omat haasteet juuri edellä mainituille alueille. Haastan sinut, tämän postauksen lukija, tekemään youtubesta rintarangan jumpan ja parantamaan rintarankasi liikkuvuutta liike kerrallaan.

Liikkuvaa loppuviikkoa juuri sinulle!

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close