


Pop up markkinointi
Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Kun olimme saaneet idean perustaa Portaalin (www.portaali.fi) mietimme kiivaasti tapoja alkaa heti markkinoida toimintaamme. Emme olleet edes saaneet vielä varmuutta liiketilojemme sijainnista kun olimme kuin puolivahingossa jo sopineet koskikeskuksen kanssa että tulemme pitämään pop uppia heidän keskusaukiolleen. Kun olimme saaneet heidän suostumuksensa tapahtuman järjestämisestä aloimme suunnitella nopealla aikataululla mitä tulisimme asiakkaillemme tarjoamaan. Painatimme pieniä flyereita joita jaoimme asiakkaille sekä peluutimme muutamaa valitsemaamme peliä viikonlopun aikana koskikeskuksessa. Tapahtuma oli sinällään menestys. Asiakkaat saivat tulla kokeilemaan VR-laitteita ja saivat käsityksen mitä olimme Tampereelle tuomassa. Mitä hyötyjä pop upista sitten oikein on?
- Tapaa asiakkaitasi. Saat suoraa palautetta ja pääset keskustelemaan heidän kanssaan ja ottamaan sielä vinkkejä tuotekehitykseen. Näet myös mitkä tuotteet kiinnostavat ihmisiä ja mitkä eivät.
- Teet tuotteesi tunnetuksi. Vaikka netissä ihmisten tavoittaminen maksetulla mainonnalla on mahdollista, reagoimme silti eri lailla “offline-mainostukseen”. Pop upit on mahdollista tehdä hauskoiksi ja mielenkiintoisiksi, jolloin ne herättävät huomiota ja mielenkiintoa.
- Pop up -kaupan perustaminen on halvempaa, kuin sitoutua kiinteämmällä vuokrasopimuksella ja kalustaa uusi liikehuoneisto pysyvään käyttöön.
- Voit testata tuotteesi kiinnostavuutta jossain aivan muualla. Vie bisneksesi ulkomaanmatkalle vaikkapa viikoksi! (http://www.perustamo.com/bisnes/pop-up-kauppa-hyodyt/)
Tämän lisäksi meillä oli tapahtuman aikaan somessa kilpailu jolla saimme hyvin tykkääjiä sivullemme ja saimme tehostettua näkyvyyttämme esimerkiksi facebookissa erittäin hyvin. Olemme sittemmin saaneet liikkeemme auki ja olemme alkaneet miettiä uudestaan pop upien järjestämistä. Nyt kun liike on pystyssä on helpompi ohjata paikalle tulleita ihmisiä suoraan liikkeeseemme, kun he kiinnostuvat aiheesta. Tämän lisäksi olemme myös suunnitelleet myyvämme lahjakortteja pop upin yhteydessä jolloin markkinoinnin lisäksi voisimme kerryttää myös vähän rahaa yrityksellemme ja saada varmoja uusia asiakkaita. Oma mielipiteeni on että jos vain on mahdollista kannattaa kaikkien kokeilla pop uppeja yrityksensä markkinoinnissa. Se on helppo ja halpa tapa saada paljon uusia ihmisiä kuulemaan yrityksestäsi.
Lähde:
(http://www.perustamo.com/bisnes/pop-up-kauppa-hyodyt/)