Tampere
29 Mar, Friday
7° C

Proakatemian esseepankki

Perinteinen myynti on historiaa



Kirjoittanut: Atte Westerberg - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Onko sinulla negatiivisia mielikuvia ja kokemuksia myyjistä? Jos olet joskus kävellyt puhelinliittymä tai sähkönsiirto firman ständin vierestä, niin tiedät ehkä mistä puhun. Asiakkaana asioidessa kaikista epämukavimmalta tuntuu silloin kun myynti tuntuu myynniltä ja myyjän päätavoite päästä lompakkoni sisälle paistaa päivänvalon kirkkaasti. Parhaimpia ostokokemuksiani ovat olleet ne, kun myyjän päätavoitteena on ollut auttamiseni, silloin kun myyjä ei ole ollut tuputtamassa mitään mitä en tarvitse ja on aidosti kuunnellut ja ymmärtänyt tarvettani. Molemmissa tapauksissa myyjä myy, mutta vain toisessa tapauksessa myyjä saa rahat, ratkaisee ongelman ja tuottaa mieluisan ostokokemuksen.

 

Myynnissä on kyse välittämisestä. Hyvä myyjä ymmärtää ja hyväksyy auttamisen, häneltä pitää löytyä auttamisen halu. Myyjän tarkoitus on siis auttaa asiakasta ja löytää asiakkaalle oikea tuote. Perinteinen myynti on historiaa. Unohda Business to Business (B2B) ja Business to Consumer (B2C) termit. Myynti on oikeasti Human to Human (H2H).

 

Oletko ollut hyvän tai huonon myyjän palveltavana? Mikä teki hänestä hyvän tai huonon myyjän? Mitä mieltä olet H2H ajatuksesta?

 

Julkaistu LinkedIn:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6534514792458186752

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close