Tampere
23 Apr, Friday
3° C

Proakatemian esseepankki

Palvele asiakastasi



Kirjoittanut: Anna Lundberg - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Nykyään markkinointi näytelee suurta roolia yrityksen myynnissä ja on avain menestykseen. Markkinointiin käytetään paljon resursseja, jotta yritys erottuisi massasta. Sosiaalisessa mediassa kampanjoidaan erilaisin keinoin, käytetään tarjouksia, luodaan tapahtumia ja käytetään kohdennettua mainontaa. Markkinointi on tärkeä osa myyntiä eikä sitä pidä unohtaa, mutta mitenkä on asiakaspalvelun laita?

   Osassa yrityksiä asiakaspalvelun ja asiakaskohtaamisen tärkeys tuntuu olevan unohdettu. Asiakkaan kokemus osto hetkestä on tärkeä, mikäli palvelemme asiakasta hyvin sana saattaa levitä asiakkaan lähipiiriin. Puskaradio on kaikista markkinointikeinoista tehokkain, eikä yksikään maksettu mainos päihitä sitä. Miten asiakas otetaan vastaan ja palvellaan on kaiken a ja o. Siinä vaiheessa, jos asiakaspalvelua ei tehdä kunnolla facebookin maksetulla julkaisulla tai muilla markkinoinnin keinoilla ei ole merkitystä.

  Kyselyiden mukaan ihmiset pitävät asiakaspalvelua korkeassa arvossa. Hinta, sijainti ja tuote vaikuttavat tietenkin, mutta asiakaspalvelu enemmän kuin mikään näistä kolmesta. Kohdatessani välinpitämätöntä tai tuputtavaa asiakaspalvelua jätän tuotteen useimmiten ostamatta. Oli tuote kuinka hyvä tai halpa, mutta huonon asiakaspalvelun saattelemana haen tuotteen muualta. Koen, että useassa yrityksessä kiillotetaan liikaa ulkoista puolta ja perusasiat jätetään toissijaisiksi. Itse arvostan sitä, että asiakkaat kohdataan yksilöinä ja ennen kaikkea halutaan oikeasti auttaa asiakasta.

  Koko aihe tuntuu itsestään selvyydeltä, mutta valitettavan usein huomaa sen unohtuneen. Mitä sinä arvostat asiaspalvelussa eniten ja koetko saavasi enemmän huonoa kuin hyvää asiakaspalvelua?

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close