Tampere
24 Nov, Tuesday
2° C

Proakatemian esseepankki

Oma designkauppa kohta 1v



Kirjoittanut: Inga Keski-Heikkilä - tiimistä Promisia.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Kohta tulee vuosi täyteen oman suomalaisen designin myymälän pyörittämistä. Voi juku mitä kaikkea onkaan tapahtunut vuodessa! Olen pyörittänyt taloutta (jep, minä), järjestänyt tapahtumia, koonnut liiketilan sisustuksen tyhjästä lähes nolla budjetilla, kehittynyt asiakaspalvelussa, brändännyt kaiken uudelleen ja järjestänyt pop up -kaupan kauppakeskukseen. Aika iso lista, mutta siitä puuttui vielä todella paljon. Selvää on se, että yksin tähän ei pysty, vaan ympärillä pitää olla rautaisen kova tiimi, ja sehän on minulle suotu. Ilman hyvää ja erilaista tiimiä koko hommasta olisi puuttunut se kuuluisa suola. Jos olisin tehnyt neljän itseni kanssa tätä, ei hommasta olisi tullut yhtään mitään.

Se että vuosi on mennyt hyvin ja koko ajan vain paranee, ei todellakaan tarkoita sitä, että jäämme nauttimaan työmme hedelmistä. Nyt koittaa seuraava aika, ja alamme hiomaan yksityiskohtia koko ajan paremmaksi ja tarkkailemaan mihin tämä kaikki voi johtaa. Ensimmäinen pop up -kauppa meni suhteellisen hyvin, ja olemme todella paljon viisaampia seuraavan pop up -kaupan järjestelyissä. Se missä meillä on kehittämistä, on kasta dataa meidän tekemisestä. Analysoimme paljon miksi mikäkin on mennyt niin kuin on, mutta unohdamme kirjoittaa sen muistiin. Ja näin jälkikäteen on hieman hankalaa muistella. Siksipä kesän agendana voisi olla datan keruu menneistä tapahtumista ja liiketoiminnan kehityksestä. Kaikki luvut on kyllä onneksi ylhäällä, mutta voisi olla avartavampaa kirjoittaa luvut ja tapahtumat yhdeksi analyysiksi.

Kesän tarkoituksena on myös parantaa ja hioa markkinointia ja katsoa mihin se tulee johtamaan. Markkinointimme on lähtenyt hyvin käyntiin, mutta siinä ei voi koskaan olla valmis, vaan aina löytyy jotain kehitettävää. Ensin meidän tulisi tarkastella mikä markkinoinnissa toimii ja mikä ei niinkään sekä etsiä perimmäinen syy toimimattomuudelle. Sen jälkeen miettiä mikä voisi edesauttaa reagointeja ja lähteä kokeilemaan erilaisia tyylejä ja analysoida muutosta kaikilla osa-alueilla. Voisimme myös testata Pinterest -sovelluksen kautta markkinoimista, sillä sen kautta voisimme tavoittaa ihmisiä myös meren toiselta puolelta. Pinterestin pääkäyttäjät ovat myös hieman eri ikäisiä (40v) kuin pääkanavamme Instagramin. Pinterestin etuna on myös se, että sovellus ehdottaa samanlaista sisältöä käyttäjälleen, joten orgaaninen leviäminen saataisi olla helpomaa Pinterestin kautta.

Kerro onko sinulla jotain vinkkiä kokeilemisen arvoiseen markkinointiin? Kuulemme myös mielellämme mitä mieltä olet meidän markkinoinnista, ja mitä kehitettävää löydät?

https://www.instagram.com/mieladesignroom/

Lähteenä Prosemma 8.5.2019 Mikko Sjögren

Blogiessee julkaistu omassa Linkedin profiilissa

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:linkedInArticle:6533275635228520448/

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close