Tampere
22 Sep, Friday
22° C

Proakatemian esseepankki

Matkani Proakatemialla



Kirjoittanut: Jarkko Suojanen - tiimistä Revena.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
-
-
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Matkani Proakatemialla

 

Tavoitteet

Tavoitteena Proakatemialla aloittaessani oli oppia liiketoiminnasta ja liiketoiminnan kehittämisestä. Lisäksi tavoitteena oli oppia tradenomin perusvaatimukset mm. myynti, markkinointi ja talous. Saada nelosen keskiarvo sekä opinnäytetyöstä nelonen tai parempi. Tavoitteena oli myös löytää uusia ystäviä ja tiimiytyä näiden ystävien kanssa. Oppia tiimijohtamisesta ja tiimitaidoista.

Onnistumiset

Suurimpia onnistumisia koulun aikana on ollut oma BL-kausi. Talousosaamisen tuominen tiimiin sekä yritys tuoda tätä myös muihin tiimeihin. Onnistunut olemaan Revenan järjenääni toiminnan alkuvaiheessa, kun osuuskuntaa perustettiin, sekä säännöistä yms. sovittiin. Henkilökohtaisen talousosaamisen lisääminen ja kartuttaminen teoriassa, sekä eri projekteissa käytännössä. Kaveri ja ystävyys suhteiden luominen muihin opiskelijoihin sekä varsinkin Revenan ja Wauren tyyppeihin. Olen omasta mielestäni onnistunut myös ristipölyttämään muiden akatemian tiimien pajoissa. Ristipölytyspajoja vyöllä on n. 20 sekä tähän päälle vielä alumniviikot yms. tapahtumat.

Suurimmat opit

Suurimpina oppeina akatemialla oli opinnäytetyö, sen tekeminen ja siitä saadut opit tehdä tutkimusta, etsiä lähteitä ja materiaalia sekä oman toiminnan analysoiminen. Käytännön kirjanpidon tekeminen erilaisissa projekteissa, sekä näiden toimialoista oppiminen. Lisäksi kuten varmasti jokaisella muullakin Proakatemian opiskelijalla niin tiimitaitojen kerryttäminen ja kartuttaminen. 3,5 vuotta aktiivista tiimityöskentelyä opettaa varmasti jokaista tiimin jäsentä.

Kehityskohdat / epäonnistumiset

Suurimpina kehityskohtina pidän varmasti oman henkilökohtaisen motivaation ailahtelua ja välillä sen kokonaan puuttumista. Tähän syynä on varmasti monet tekijät, kuten tiimi yleinen ilmapiiri, ajan puute ja sen ”oma” priorisointi sekä itse oma henkilökohtainen mielenkiinto tiimiin ja siinä työskentelyyn. Lisäksi kehityskohtina on varmasti esseiden laatu ja niiden sisältö. Välillä näiden kirjoittaminen on saanut minut pohtimaan, mitä järkeä näissä on tai miksi näitä suoritetaan, mutta ei siitä sen enempää. Tavoitteena oli myös suorittaa muita syventäviä kursseja tamkin tarjonnasta, mutta näitä en saanut aikaiseksi tai ehtinyt tehdä opintojen aikana. Olisin halunnut syventää osaamistani erilaisilla talouden syventävillä kursseilla, mutta siinä en onnistunut

 

Liitteet: Oppimissopimukseen koostetut tavoitteet, onnistumiset, opit ja kehityskohdat.

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close