Tampere
19 Apr, Friday
-2° C

Proakatemian esseepankki

Minä ja Markkinointi



Kirjoittanut: Niko Kalliolepo - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Johdanto

Halusin miettiä omia vahvuuksia, heikkouksia ja mahdollisuuksia markkinoinnin parissa. Markkinointi kiinnostaa ja koen että minulla on siinä paljon annettavaa, mutta myös opittavaa. Luin myös netistä pari artikkelia joiden pohjalta mietin myös omaa tilaani markkinoinnin kartalla. Henna Niiranen oli puhumassa tiimiyrityksellemme markkinoinnista ja sain keskustelusta ison boostin, Henkilö joka pystyy inspiroimaan ja neuvomaan miten oikeasti markkinoidaan. Suosittelen vahvasti ottamaan Hennan seurantaan. Esseeseen on luettu yksi hänen blogiteksti. Hennan sanoin, lähtökohtaisesti ketään ei kiinnosta.

Vahvuudet markkinoinnissa

Kun mietin itseäni markkinoijana, olen melko tarkka siitä mitä haluan tehdä ja jopa liian perfektionisti. Markkinoinnissa erityisesti vahvuuksiini kuuluu kohderyhmän tunnistaminen ja hyödyntäminen, visuaalisuus ja laajat näkökulmat asioihin.Pyrin aina tuomaan eri näkökulmia ja tätä kautta saamaan markkinoinnilla mahdollisimman hyviä tuloksia.

Olen työni puolesta jatkuvasti mukana kehittämässä ja tekemässä markkinointia asuntojen parissa. Asuntomyynti-alalla markkinointi on todella korkealla tasolla ja se on ala missä osaamista ja kekseliäisyyttä todella mitataan. Rima on vedetty jo niin korkealle että laadukkaan sisällön jatkuva tuottaminen on pakollista. Digitalisaatio on ajanut yritykset siihen pisteeseen, että pienelläkin budjetilla markkinointi ja yrityksen ulosanti voi olla laadukasta. Itse koen että pystyn tuomaan omille näkemyksilläni ja osaamisella markkinointiin lisää uutta ja laadukkaampaa.

Kehityskohdat ja halu oppia

Markkinoijana minulla voi tulla paljon ideoita ja niistä yhden valitseminen on minulle haastavaa. Pidän itse tilanteista, jossa usea näkemys otetaan huomioon ja täten saamme parhaan lopputuloksen. Olen helposti persoonana omaa etua ajava, joten mielestäni selkeänä kehityskohtana haluaisin panostaa muiden kuunteluun ja ideoiden jalostamiseen. Uskon kuitenkin aina että tiimityöllä tulee paras. Varsinkin markkinoinnissa, joka on pitkälti miellyttämistä ja kaikilla ihmisillä on eri asiat mistä pitää. Minun pitäisi siis panostaa laajakatseiseen ajatteluun ja sen kehittämiseen. Haluan oppia jatkuvasti uutta ja mielestäni markkinointiala on sellainen josta voi saada kokoajan uutta tietoa. Nykyisin tiedonsaanti on hyvin helppoa ja se ei vaadi muuta kuin aikaa ja keskittymistä. Itsensä ja toimintatapojensa kehittäminen on aina etusijalla.

Mahdollisuudet

Näen itsessäni paljon myös mahdollisuuksia markkinoijana. Heikkouksiani kehittämällä ja vahvuuksia hyödyntämällä on mahdollisuus saada aikaan hyviä tuloksia ja laadukkaita projekteja. Pitkälti markkinointi on jatkuvaa kehittymistä niin itsensä, kuin työkalujen kanssa.

Tulevaisuutta ajatellen hyvät istumalihakset ja pitkäjänteisyys on avainasemassa markkinoinnin laajemmalle oppimiselle sekä sen hyödyntämiselle oikealla tavalla. Näen että itsessäni on potentiaalia ja halua tehdä markkinoinnin kanssa töitä tulevaisuudessa ja haluan tehdä työtä jossa voi katsella tyytyväisenä omaa kädenjälkeä.

Lähteet

https://www.differo.fi/blogi/markkinoijan-tarkeimmat-taidot

https://blogi.unfair.fi/strategia/asiakkailta-oppiminen-on-liinin-markkinoinnin-keskiossa

Kommentoi