Tampere
16 Oct, Wednesday
3° C

Proakatemian esseepankki

Making of: Akatemian paras podi



Kirjoittanut: Jimi Iikkanen - tiimistä Kajo.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on 1 minuutti.

Idea podcasting aloittamisesta sai alkunsa tiimissämme käydystä keskustelusta avoimuudesta ja kuinka akatemialla tiimien pitäisiä avoimemmin keskustella tiimin kehityksen vaiheista keskenään. Ajatus sai hautua mielen sopukoissa kuukauden tai kaksi ennen kuin päätimme kolmikkona alkaa höpisemään mikrofoneihin tarkoituksena raottaa tiimien välistä verhoa ja siinä sivulla mahdollisesti herättämään uusia oivalluksia. Vaikka aloittaminen ei tullut kovinkaan luontevasti eivätkä ensimmäiset keskustelumme välttämättä ole vielä niin selkeitä, mitä ne voisivat olla. Teimme kuitenkin mielestäni oikean päätöksen, kun vain lähdimme tekemään miettimättä liikoja. Samaa ajatusta puoltaa myös “Cheddar” podcasting perustajat, sillä heidän mielestään ei ole olemassa “hyvää aikaa” aloittaa vaan kannattaa aloittaa mahdollisimman nopeasti.

Prosessia on tarkoitus toki kehittää ja seuraavaksi onkin tarkoitus lähteä brändäämään podcastia ensin akatemian sisällä ja myöhemmin mahdollisesti myös akatemian ulkopuolelle. Kuuntelijoiden saannin jälkeen aktiivinen palautteen kysyminen, sillä kuuntelijat pitäisi tavoittaa suhteellisen helposti. Palautteen perusteella voimme muuttaa konseptiamme enemmän kysyntää vastaavaksi ja näin lisätä podcastin merkityksellisyyttä.

Artikkelissa suositellaan olemaan joku henkilö, joka saa sinut tekemään lisää sisältöä ja saa sinut syttymään sen tekemisestä. Oma uskomukseni on, että porukkamme on loistava pitämään toinen toisemme kiinnostuneina, sillä opimme itsekin keskusteluistamme. Nyt vain kuuntelijoita podcastille, jotta saamme tiedon onko sisällölle todellisuudessa kysyntää.

 

https://medium.com/@thecheddarpodcast/5-easy-steps-to-creating-a-kick-ass-podcast-and-build-a-community-of-listeners-e1d2ceeeaa0

 

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close