Tampere
24 Sep, Sunday
15° C

Proakatemian esseepankki

Linkedin yrityksille



Kirjoittanut: Eeva Haapamäki - tiimistä Value.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Linkedin on puhtaasti ammatillinen sosiaalinen media. Sen etuja ovat kansainvälisyys, verkostoituminen, uusien yhteyksien luominen ja sitä kautta liiketoimintamahdollisuuksien synnyttäminen. Tämä kaikki lisää myös brändin tunnettavuutta.

Linkedin soveltuu hyvin B2B-markkinointiin. Se on foorumi, jossa on helppo tuoda tuotteet esille ja saada uusia kontakteja.  Uusien kontaktien luonti on helppoa, sillä kaikki ovat Linkedinissä samasta syystä – luomassa uusia liiketoimintakumppanuuksia. Markkinointi Linkedinissä on sisältömarkkinointia, jossa korostuu ammatillinen tietämys ja asiantuntijuus.

LInkedinissä pääsee alkuun luomalla yritystilin, liittymällä alaan liittyviin ryhmiin ja luomalla julkaisuja.

Yritystili kannattaa tehdä huolella, koska sen kautta selviää yrityksen arvot ja toiminta-ajatus. Kuvailuissa kannattaa käyttää sanoja, joiden avulla tilin haluaa löytyvän hakukoneiden avulla. Erittäin tärkeää on myös huolehtia, että yrityksen yhteystiedot ovat kunnossa.

Yrityksen avainhenkilön tili on myös tärkeä laittaa kuntoon. Avainhenkilö on se, joka päivittää yrityksen tiliä ja toimii Linkedinissä yrityksen edustajana. Ihmisten on helpompi kontaktoida suoraan henkilöä kuin yritystiliä.

Mihin ryhmiin yrityksen sitten tulee liityä? Kannattaa ajatella sitä, missä ryhmissä tuotteesta mahdollisesti kiinnostuneet ihmiset ovat. Ryhmissä kannattaa osallistua aktiivisesti keskusteluihin, tarjota hyödyllistä tietoa ja auttaa mahdollisia asiakkaita.

Sopivia julkaisujen teemoja Linkedinissä ovat yrityksen tuotteisiin, arvoihin tai alaan liittyvät artikkelit tai tutkimusjulkaisut sekä infograafit. Kannattaa pitää mielessä asialinjalla pysyvät julkaisut. Yhä enemmän käytetään videoita niiden tehokkuuden vuoksi.

Julkaisut on mahdollista jakaa joko kontakteille tai julkisesti. Tärkeintä on julkaisuiden laatu eikä niinkään määrä. Paras aika julkaista on päivällä toimistoaikaan keskellä viikkoa.

Seuraajien saaminen yritykselle LInkedinissä voi olla työlästä. Niitä saadaan ajan kanssa olemalla aktiivinen. Muissa kanavissa kuten Facebookissa ja Instagramissa, kannattaa tiedottaa, että yritys on aktiivinen myös Linkedinissä.

Linkedinissä on mahdollista myös ostaa mainostilaa tai käyttää sponsoroituja julkaisuja. Näin pystytään saavuttamaan sellaisetkin tahot, jotka eivät kuulu niihin ryhmiin, joissa yritys jakaa tietoa. Mainoksia on mahdollista kohdentaa tarkasti, jotta julkaisut näkyvät halutulle kohderyhmälle.

Kaikenkaikkiaan Linkedin on suositeltavaa ottaa käyttöön yrityksille. Mielessä tulee pitää kanavan ammatillinen luonne. Se on kuitenkin kanavan vahvuus. Siellä yritys voi tavoitella mielipidejohtajuutta, liikekumppaneita, helpottaa rekrytointia ja ylipäätään lisätä brändin arvoa.

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close