Tampere
19 Apr, Friday
-4° C

Proakatemian esseepankki

Kyllä asiakas tietää.



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Pelivalikoiman uudistaminen

 

Mieti työpäivää jossa saat pelata koko päivän erilaisia vr-pelejä. Kymmenittäin uusia elämyksiä joita on pakko pelata läpi ja miettiä sopisiko tämä asiakkaalle. Tällaisia työpäivä tulee välillä vastaan kun on mukana Portaalissa.

 

Päätimme uudistaa pelivalikoimamme kokonaisuudessaan. Ennen meillä oli kolme eri kategoriaa jossa jokaisessa yhdeksän omaan kategoriaan kuuluvaa peliä. Kun aloimme Portaalilla laskea käyttöasteita huomasimme huolestuttavan huomion. Toiminta oli kaikista käytetyin kategoria. Tämä siis tarkoittaa sitä että ihmiset tulevat mieluiten pelaamaan toimintapelejämme. Siitä lähti ajatus pyörimään. Mitä jos poistaisimme kategoriat? Päätimme lähteä muokkaamaan malliamme kovalla kädellä. Tällaisen mullistuksen yhteyteen sopii myös hyvin pelivalikoiman uudistaminen. Jouduimme siis muuttamaan koko toimintamallimme päälaelleen. Tästä johtuen pelasimme pelejä ja mietimme mistä asiakkaamme voisi pitää.

 

Kun olimme kaikista kurjimmat elämykset jättäneet pois, päätimme lanseerata Portaalin poikien testinurkkauksen™. Tänne laitoimme uusia erilaisia pelejä joita asiakkaamme ei ennen ollut päässyt pelaamaan. Hämmästykseksemme huomasimme kuitenkin jotain mitä emme olisi alkuunkaan uskoneet. Keräsimme siis asiakkailta palautetta pelatuista peleistä ja yksi suosituimmista elämyksistä oli peli, jonka meinasimme karsia listalta kokonaan pois. Peli oli monen meidän mielestämme liian yksinkertainen ja tylsä, mutta asiakkaille peli näyttäytyi täysin eritavalla Kun asiakkailta kysyttiin he kertoivat pelin olevan helppo joka oli riittävän yksinkertainen että sitä osasi heti pelata mutta kuitenkin samalla hauska. Oli hämmentävää sillä olisin itse voinut väittää ettei kukaan pidä pelistä. Kuitenkin palautteita saatuamme totesimme että testinurkkaus oli erinomainen tapa saada oikeaa tietoa asiakkailta, vaikka koemme itse tietävämme mitä asiakas haluaa ei sitä koskaan voi todellisuudessa tiettä ellei sitä kysy.

http://portaali.fi/valikoima/

Kommentoi