Tampere
30 Nov, Monday
0° C

Proakatemian esseepankki

Kuluttaja = vaikuttaja



Kirjoittanut: Essi Keränen - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

View this post on Instagram

Olin tänään iloisessa @upeesecondhand -tapahtumassa ja totesin @venlamv :lle, kuinka ostaminen ahdistaa, vaikka tarjolla on ihania, jo seikkailuja nähneitä tuotteita. Kuluttaminen on päätöksentekoa, ja mä oon tosi huono tekemään päätöksiä. 🙈 Pohdin ihan tosi pitkään, tarvitsenko tätä ja onko tämä fiksu ostos. Toisaalta olen myös todella spontaani ja haen ostoillani ja päätöksilläni hyvää fiilistä. Saatan oikeuttaa itselleni jonkun ostoksen sillä, että se saa mulle hymyn huulille. 😁 Haluaisin ostoksillani tukea vain sellaisia yrityksiä, joiden meiningistä oikeasti pidän. Mulle on ominaista halu vaikuttaa asioihin, ja se pätee myös mun ostokäyttäytymiseen. Mä en tykkää shoppailla, enkä siksi osta paljoakaan. Mutta mun heikko kohta on persoonalliset suomalaiset pienyrittäjien tuotteet. Heidän vastuullisuuttaan on helpompaa seurata, ja se tekee ostopäätöksistäni hiukan helpompia. Koitan kuitenkin muistaa, että ostamatta jättäminen on aina ekologisin vaihtoehto. Oli sitten kyseessä second hand -tuote tai vastuulliseksi mielletty yritys. En haluaisi kannustaa kuluttamiseen, mutta haluan tuoda esiin parempia vaihtoehtoja, kun ostoksille on oikeasti tarvetta. Siksi oli kivaa päästä malliksi @mieladesignroom :lle. He kannustavat harkitsemaan ostoksen tarpeellisuutta ennen ostopäätöksen tekoa. Mielalla ei ole omaa tuotantoa, vaan he haluavat tuoda esiin jo olemassa olevia suomalaisen muodin ja designin osaajia markkinoimalla ja myymällä heidän tuotteitaan. Ihailen Mielan meininkiä ja iloitsen, kun saan olla mallin roolissa mukana heidän menestystarinassaan. 🥰 📸: @annie_mink

A post shared by @ essiessiessiessi on

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close