Tampere
06 Dec, Monday
-13° C

Proakatemian esseepankki

Konversioprosentti kiusaajana, minä ratkaisijana



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

 

Miten parantaa verkkokaupan konversioprosenttia?

 

Paranna nopeutta

Ihmiset vaativat nykypäivänä verkossa nopeutta, helppoutta, yksinkertaisuutta. Tee verkkosivustasi nopea, tällöin myös google nostaa sinut hakukoneoptimoinnissa ylemmäs. Jos verkkosivusi ovat laajat, on parempi vuokrata oma palvelin kuin käyttää webhotellia. Myös kuvien ja videoin koot on hyvä katsoa kuntoon. Mitä nopeampi nettisivu, sitä mielummin asiakas sitä selailee.

Hylätyt ostoskorit

Seitsemäs asiakasta kymmenestä hylkää ostoskorin, tämän takia sinun ostoskorisi on oltava paras. Hintavertailu sivustojen välillä on helppoa ja tämän vuoksi asiakkaan on helppo pompata toiselle sivulle jos hinta näyttää paremmalta. Yksinkertainen tapa on ottaa käyttöön automaattiviestit ostoskorinsa hylänneille. Tällöin voit päästä vielä asiakkaaseen kiinne ja hän tuntee olevansa palveltu.

Videot tuo lähemmäs

Vaikka videot on isompia tiedostoja sivuillasi kuin kuvat, ne tuovat asiakkaan paljon lähemmäs tuotetta. Mieti itsesi ostamassa uutta puhelinta verkkokaupasta… Saat puhelimesta paljon läheisemmän tunnelman kun näet videon sen toiminnasta, verrattuna siihen, että tuijotat pelkkää tylsää kuvaa.

Live chat

Verkkokaupassa voi tulla paljon kysymyksiä. Kun sinulla on live chat käytössäsi ja siellä on asiantunteva ja hyvin palveleva henkilö, saa asiakas kysymyksiinsä vastaukset. Tämä tuo niin luottamusta verkkokauppaan, kuin myös saa asiakkaan ostamaan tuotteen sinulta, kun annat heti selkeät vastaukset hänen kysymyksiinsä.

Haku

Sivustollasi on hyvä olla pelkkä haku osio, näin ihminen pääsee nopeammin etsimänsä tuotteen luokse, kuin selailemalla kymmenen eri väliotsikon kautta. Kun asiakas löytää nopeasti etsimänsä tuotteen, tuo se konversioprosenttiin kasvua!

Responsiivisuus

Tänä päivänä et voi enää olettaa ihmisen tulevan tietokoneella verkkokauppaan. Noin puolet selailee verkkokauppoja puhelimella tai tabletilla ja tämän vuoksi verkkokauppa on sovellettava jokaiselle erilaiselle laitteelle helpoksi käyttää. Usein mobiililaitteille on parempi muokata kokonaisuudessaan oma sivu, jossa alavalikot ovat yksinkertaisempia.

Kokeileppa kiirettä

Kiireessä ihmiset tekevät ”paniikissa” päätöksiä, usein sinun kannalta positiivisia sellaisia. Hyviä vinkkejä luoda painetta ostamiseen on aikarajoitettu tarjous, kertoa varaston olevan vähissä tai saamalla tuotteen nopeammin jos tilaa ennen tiettyä aikaa.

Tuotearvostelut näkyviin

Tuotearvostelujen näkyvyys tuo luotettavuutta tuotteisiisi. Uudet asiakkaat näkevät mitä muuta ovat olleet mieltä tuotteistasi ja tätä kautta saavat lisää uskoa omaan ostopäätökseen, jos joku muukin on tykännyt tuotteesta mitä hän on ostamassa.

Nopea toimitus ja lyhyet lomakkeet

Onko kivempaa kuin ostaa verkkokaupassa, jossa on lyhyt ja yksinkertainen tilauslomake ja tuote tulee muutamassa, ellei jopa yhdessä päivässä? Ei ole. Pidä siis huoli ripeästä toimitusvaihtoehdosta, mutta myös tilaamisen helppoudesta. Jos asiakas huomaa tilaus kohdan olevan hirveen pitkä, ei hänellä ole aikaa tehdä tilausta loppuun asti esimerkiksi bussimatkalla.

 

Mitä tässä nyt sitten kasvatettiin?

Niin, lopuksi varmaan hyvä käydä läpi mikä konversioprosentti on. Konversioprosentilla tarkoitetaan konversioiden määrää jota olet saanut esimerkiksi tuhannesta klikkaajasta. Jos sivuillasi käy 1 000 vierailijaa ja heistä 50 ostaa jotakin on konversioprosenttisi 5 %, koska 50 : 1 000 = 5 %. Keskimäärin konversioprosentti on 1-2 % luokkaa, mutta älä keskity liikaa konversioprosentin keskimäärään, vaan sen kokoaikaiseen kasvuun.

Näillä keinolla konversioprosenttisi nousuun, eli tulos kasvuun!

 

Julkaistu:

 

https://pieceoftotal.blogspot.com/2017/12/konversioprosentti-kiusaajana-mina.html

 

Lähteet:

Mikä on konversio?

https://www.hakukonemestarit.fi/blogi/nain-parannat-verkkokaupan-konversioprosenttia-osa-1/

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close