Tampere
29 Mar, Friday
9° C

Proakatemian esseepankki

Kommenttiessee – Henkilöbrändäys



Kirjoittanut: Emilia Kovanen - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Halusin lukea esseitä henkiöbrändäksestä. Aihe on alkanut kiinnostaa minua jatkuvasti enemmän, ja luultavasti ensi vuonna opiskelen ja harjoitan sitä myös itse tietoisemmin.

 

Henkilöbrändäys – Rasmus Piiroinen

Moi Rasmus!

Kiitos sun esseestä! Itse en ole myöskään sen virallisemmin perehtynyt henkilöbrändäykseen, ja siksi olikin ilo lukea sun ajatuksia. Jaan kanssasi paljon samoja pointteja, ehkä suurin ja kaikista koskettavin aihe on aitous ja luonnollisuus. Olen ajatellut itseni kohdalla, että mitä haluan jakaa maailmalle ja mistä se kaikki kumpuaa. Ja se tärkein pointti: onko se autenttista? Kuten mainitsit esseessäsi, jos henkilöbrändi täsmää henkilöön, niin tällöin luottamus on tällöin vahvempi, ja se vain kasvaa jos kohtaa kasvotusten. Tähän aion pyrkiä. 

 

Tuntuu että takana on aina oma mielikuva kyseisestä asiasta: mitä sana henkilöbrändi herättää? Jos se on negatiivinen, niin ei ihme ettei aihe hetkauta.

 

Jos tavoitteena on ainoastaan hieno henkilöbrändi ja menestys, niin asiat tuskin napsahtavat kohdilleen mitenkään kauniisti. Tästä tuli mieleen sinun aikaisempi kuvitelma kelloista ja kliseisestä instagram tilistä, huh! Ja nimenomaan, henkilöbrändäyksen kuuluu olla aitoa ja rehellistä. Sitä myös kaivataan. 

 

Uskon että henkilöbrändi rakentuu suurimmaksi osaksi itsestään ja luonnostaan, jos osaa tiedostaa omat taitonsa sekä intressinsä ja elää niitä todeksi. Ei minkään roolin tai ulkopuolelta tulevan tavoitteen vuoksi, vaan itsensä. Tavoitteet ovat hyvästä, kunhan on tietoinen omista motiiveista ja siitä, kuinka hyvin ne itseään palvelevat.

 

Kysymys siitä, täytyykö olla täysin varma siitä mitä haluaa ja tekee, ennen kuin lähtee brändäämään itseään, niin ei minun mielestä tarvitse olla. (Samaan aikaan mietin että mitä hittoa sä Emilia siinä sitten huijaat ittees!). Joo, toki voi olla varma, mutta ei tarvitse olla täysin varma. Peilaan tätä omaan kipukohtaan, valmiuteen ja tyytymättömyyteen. Sanoisin kun alkaa vain tekemään niitä asioita mitkä ovat omaa sydäntä lähellä, niin ei siitä voi syntyä kuin jotain hyvää.

 

Käy kurkkaa mun essee perfektionismista niin pääset paremmin perille: (https://esseepankki.proakatemia.fi/mieli-huijasi-minua-olenko-sittenkin-perfektionisti/)

 

Miten sä näet tänään henkilöbrändäyksen omalla kohdallasi?

 

Terkuin ja halein, Emilia

 

 

Henkilöbrändi part 1, mikä ja miksi? – Atte Westerberg

 

Atte! Ihana sinä, kiitos sun esseestä! Todella simppeli ja helposti omaksuttavaa settiä! Jee käytäntöön! Nousi jopa innostus että wooow, miksen pidä enemmän meteliä itsestäni, haha! 

 

Mutta onpa jännä huomata, kuinka edelleen kamppailen sen kanssa, että tavoitteellisuus tuntuu välillä väärältä. Ei kai henkilöbrändäys mene överiksi tai epäaidoksi? Siinä minulla on paljon opeteltavaa ja sisäistettävää. Ehkä tämän takana on myös oman brändin selkeytys ja kehitys, josta mainitset. Kuinka selkeä tai “valmis” täytyy olla, jotta voi alkaa luomaan tavoitteellisemmin omaa henkilöbrändiänsä? Tätäkin on varmasti turha jäädä liiaksi pohtimaan, mutta silti. 

Ja onpa sydäntä lämmittävää ja innostavaa: mitä enemmän näytät itseäsi ja arvojasi, sitä selkeämmin ja kirkkaammin muut näkevät sinut ympärillään. Wautsi. Ikuisesti kasvava voimavara. Oon vieläkin intopinkeenä! 

 

Tiimissä on hauska fiilsitellä sitä, miten jokainen meistä kulkee eri polkua ja nappaa asioita tutkittavakseen eri aikaan. Olet puhunut paljon henkilöbrändäyksestä, nyt se alkaa kiinnostamaan myös täällä päässä. 

 

Oli ilo lukea, kiitos vielä.

-Emilia

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close