Tampere
16 Apr, Tuesday
2° C

Proakatemian esseepankki

Kommenttiessee



Kirjoittanut: Julius Hirvonen - tiimistä Kipinä.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Myyntipsykologia

 

 

Myyntialalla pitkään oltuani en voinut olla huomaamatta Kasimirin ja Arton myyntipsykologian esseetä. Siinä syvennytään myynnin valmentamiseen, myyntituotteeseen uskomiseen sekä yleisesti pohditaan myynnin asennetta Suomessa ja siihen liittyviä kulttuurisia tekijöitä.

Esseessä oli hyviä pointteja myös Kipinän viime vuoden myyntipäivien voitosta. Muutamia kirjoitusvirheitä lukuun ottamatta esseestä saa selkeän ja positiivisen kuvan myynnistä sekä syvällisellä pohdiskelulla pääsee tutustumaan sen psykologiaan.

 

Petri Parviaisen valmentamalla verkkokurssilla on varmasti päästy myynnin syvimpään päätyyn. Herrat ovat varmasti saaneet paljon oppia myynnin kiehtovasta maailmasta. Kuten esseessä todetaankin, kukaan ei silti tiedä kaikkea myynnistä.

 

Oli mielenkiintoista lukea myynnin vastaisuudesta Suomessa ja miten se näkyy meidän kulttuuristamme. Olen samaa mieltä suomalaisten negatiivisesta asenteesta myyntiä kohtaan. Useasti kuulee ihmisten valittavan puhelinmyyjistä tai ständimyyjistä. Esseessä todetaan kylmää faktaa siitä, miten Ihmiset kertovat huonoja kokemuksiaan myyntitilanteista. Mutta entäpä positiiviset kokemukset? Yleensä huomaamaton myynti on tehokas tapa tehdä kauppaa. Joka päivähän ihmisille yritetään jotakin myydä.

 

Myynnin kaksi tärkeintä asiaa ovat usko tuotteeseen ja asenne myymiseen. Ihan sama, kuinka paljon on kokemusta myynnistä, mutta jos asenne puuttuu tai ei usko tuotteeseen / palveluun, niin myynti takkuaa heti. Totuus on, kuten esseessä sanotaan, että myynti on uskon siirtämistä.

 

Esseessä huomioidaan myös Kipinän myyntipäivien menestyksen avaintekijöitä. Itse olin myyntipäivien minitiimissä suunnittelemassa myyntipäivien strategiaa. Voin samaistua siihen, että tiimissä on paljon myyntialan kokemusta. Suurin syy menestykseen oli tiimin luja tahto ja usko voittoon. Päätimme voittaa myyntipäivät, ja sen me teimme.

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close