Tampere
15 Jan, Friday
-16° C

Proakatemian esseepankki

Kommenttiessee



Kirjoittanut: Amanda Hiltunen - tiimistä Promisia.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Salla Niemisen essee, jossa esiteltiin Promisian uutta myynnin työkalua, sekä strateginen kartta kirjasta Yrityksen taloushallinto tänään. Hyviä näkökulmia siihen kuinka eri strategisia työkaluja käytettäessä on tärkeää nähdä suurempi kokonaisuus liiketoiminnan ympärillä, ettei keskity vain talouden numeroihin.

 

Ihan sun näköinen essee Salla! Musta on kertakaikkiaan mahtavaa, että joidenkin tiimikaverien esseet pystyyy tunnistamaan, vaikka nimeä ei olisi esseen vieressä. Sinä kuulut näihin tyyppeihin. Strateginen kartta on tuttu työkalu, mutta tämä Ikäheimon kuviossa 2. nähty oli mulle itselleni uus. Pitää ottaa jemmaan se.
Sanoit esseessä, että sait uutta draivia/innostusta tästä meidän myynnin työkalusta. Itselläni ihan sama homma, ja tälläset visuaaliset työkalut helpottaa kummasti asioiden hahmottamista. Pitääkin koittaa miettiä, mihin kaikkiin elämän/liiketoiminnan osa-alueisiin tällaisia voisi kehitellä.
Ja pointsit myös siitä, että jaat näitä meidän työkaluja muille aksulaisille, koska usein tällaset jää vaan omaan käyttöön, vaikka just näissä ideoiden parastaminen on best!

 

 

Jesse Pihkasen essee viraalimarkkinoinnista. Markkinoinnin ystävänä tämäkin essee osui ja upposi. Itse lukisin mielelläni enemmänkin tämän tyylisiä markkinointiesseitä, ja varsinkin vaikuttajamarkkinointi kiinnostaa.

 

Hyvä ja selkee essee mielenkiintosesta aiheesta. Nappasinkin tän sun lähdekirjan tästä heti itselleni kirjavinkki listalle. Viraalimarkkinointi on kyllä konstikas juttu, ja sitä kovasti mekin mietitään liiketoiminnassa, että miten ihmeessä ne somejutut sais meneen viraaleiksi. Vaikuttajamarkkinointi on kyllä iso juttu nykyään, ja olisikin hienoa, että siitä olis vielä helpompaa löytää ajantasolla olevaa infoo ja vinkkejä pienyrittäjänä. Seuraava liikeidea? Aglilla on kyllä kaikki mahdollisuudet postauksien puolesta päästä viraaliks. Ehkä nyt tarvitaan sitä kuuluisaa  hyvää tuuria ja kovaa duunia.

 

Anna Lunbergin essee tapahtumamarkkinoinnista. Suosittelen kaikkia tapahtumajärjestämisestä, ja markkinoinnista kiinnostuneita lukemaan tän esseen. Konkreettisia ja hyviä vinkkejä siihen, miten kannattaa markkinoida tapahtumaa, ja mitä on hyvä ottaa huomioon.

Hyvä essee, ja todella toimivia konkreettisia esimerkkejä siitä mitä tapahtuman markkinoinnissa kanttaa ottaa huomioon ja mikä toimii. Eräs pointti minkä haluaisin nostaa esiin on se mitä kirjoitit, siitä että tapahtuman markkinointi kannattaa aloittaa hyvissä ajoin. Erittäin samaa mieltä aiheesta, ja juurikin tuo asia, että vaikka vielä ei olisi paljoa millä markkinoida, niin heti kun raamit tapahtumalle on tiedossa on hyvä aloittaa markkinointi, ja asiakkaiden sitouttaminen. Yhteistyökumppaneista myös sen verran, että niitä on oman kokemukseni mukaan yllättävän helppoa saada mukaan erilaisiin juttuihin, eli juuri niinkuin sanoit, niin miettikää tarkasti kenen kanssa haluatte tehdä yhteistyötä, ja kuka sopii teidän tapahtumaan, ja ei muutakun diilejä hieromaan! Jos suomidesign liikkeen kanssa tehty yhteistyö kiinnostaa tai voisi olla sopiva teidän tapahtumaan niin laita viestiä, jeesitään toinen toisiamme! En malta odottaa että pääsette järkkään tän tapahtuman!

 

Suosittelen lämpimästi muitakin akatemialaisia kirjoittamaan kommenttiesseen, ja muutenkin lukemaan aktiivisesti muiden esseitä, koska niistä oppii todella paljon.

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close