


Kommentointiessee
Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Huonosta Myyjästä myynnin johtajaksi
Kirjoittanut: Johanna Rita
Hei todella hienoa, että otit tällaisen haasteen vastaan! Pitää muistaa, että myyntipäivät ovat tiimin yhteinen juttu ja siihen vaaditaan jokaisen sitoutumista. Ei ole pelkästään projektipäällikön vastuulla motivoida koko tiimiä ja kannustaa myyntiin, vaan se on jokaisen vastuulla. Myyntipäällikön tärkein tehtävä on tehdä myynnistä mahdollisimman helppoa myyjille ja olla tavallaan heidän palvelijanaan, jotta myyjät pystyvät keskittyvät heidän päätehtäväänsä, myyntiin. Tämä etäaika luo todellakin omat haasteensa ja et helppoon saumaan hypännyt ottamaan tätä haastetta vastaan. Kannattaa taputtaa itseä olalle, varmasti todella ison opin sait tästä. Sellainen vinkki, jonka opin viime myyntipäivillä sisarustiimiltämme Hurmalta. Anna innostuneiden olla innostuneita ja päästää heidät myllyttämään sitä koko tiimille, jos apaattiset ihmiset eivät latista muiden tunnelmaa vaan antavat innostuneille tilaa ja mahdollisuuden olla innoissaan, tarttuu se vähitellen koko tiimiin. Tämä kannattaa sinun viedä koko tiimin tietoisuuteen ja pääsette tulevissa kisoissa pitkälle! Tsemppiä opintoihin.
Myyntipsykologia
Kirjoittanut: Sahar Arzagani
Hei hienosti rakennettu essee, josta löytyi hyvä alustus, teoria osuus ja oman tekemisen reflektointi. Olet todella oikeassa tuon suhteen, että pelkkä teorian hallitseminen ei riitä, sillä itse myyntitilanne on täysin erilainen tehdä todellisuudessa. Jokainen myyntitilanne on myös omalla tavallaan uniikki ja ennenkuin osaaminen kehittyy, on vaikea hahmottaa missä kohtaa myynnin polkua menemme asiakkaan kanssa. Olen myös tämän huomannut nyt itse kun olen siirtynyt myynnin pariin töihin. Nuo suostuttelustrategiat olivat todella mielenkiintoisia ja niihin uppoutuisin mielelläni syvemmällekin ja esimerkit olisivat toimineet niiden syventämisessä todella hyvin.
Kirjavinkki: Myyntikolmio.
Myynti, reflektointi, omat arvot
Kirjoittanut: Juho Urhemaa
Hyvä essee ja hienosti reflektoitu omaa tekemistä. Haluaisin kuitenkin sen hieman haastaa sinua. Jos mietitään myynninpsykologiaa, niin jääkö ihmisille esimerkiksi näille yrityspäättäjille mieleen nimesi ja asiasi jos soitat heille uudestaan myöhemmin tai myyt heille oman yrityksesi palvelua. Vai voisiko mahdollisesti tällä ollakin positiivinen vaikutus, sillä seuraavan kerran kun heihin olet yhteydessä niin heille tulee alitajuisesti olo, että ovat kuulleet tämän äänen aikaisemminkin ja yhteys voikin olla helpompi luoda. Sinullakin on todella miellyttävä ja positiivinen sävy keskusteluissa niin uskon että tästä oli vain ja ainoastaan hyötyä kohdallasi, jos olet kontaktissa uudestaan näiden ihmisten kanssa. Mutta hyvää reflektointia ja rohkeasti vain jatkossakin kokeilemaan erilaisia malleja myydä! Myynti ei ole koskaan mukavaa, jos myytävä tuote ei ole itselle sopiva, mutta niistäkin tilanteista voi oppia paljon niinkuin esseelläsi osoitit! Hyvää duunia!
Otin kohteekseni myyntiin liittyvät esseet, sillä se on minulle nyt todella ajankohtainen aihe ja halusin lukea nimenomaa pinkkujen esseitä, sillä en ole hirveästi ehtinyt vielä tutustumaan heidän osaamiseensa ja tässä pääsee hieman paremmin myös rivien välistä tutustumaan persooniin. Esseistä tuli todella hyviä vinkkejä ja esimerkiksi Saharin suostuttelustrategiat olivat todella mielenkiintoisia, joihin haluaisin uppoutua enemmän.
Juhon esseestä tuli nimenomaa omat arvot hyvin esille ja minulle reiluus ja rehellisyys on iso arvo, minkä kanssa joudun päivittäin painimaan myyntityössä. Toivon että löydän siihen hyvän väylän, jolloin pystyn olemaan tehokas ja jämäkkä myyjä, joka tekee hyvää katetta, mutta myös asiakkaalle reilu ja että hän saa juuri sellaisen tuotteen kun tarvitsee ja oikeaan hintaan.
Pinkkujen taso vaikuttaa kyllä todella kovalta ja heillä on kyllä hyvät mahdollisuudet rikkoa kaikki ennätykset mitä akatemialla on tällä hetkellä. Ei muuta ku lykkyä pyttyyn ja nokka kohti menestymistä!