Tampere
04 Oct, Wednesday
9° C

Proakatemian esseepankki

Kommentointia



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Elämä odottaa Akatemian ovien ulkopuolella

Mielettömän hyvä teksti aiheesta, jolle liian harvoin uhraamme ajatuksiamme!

Olen itse pyöritellyt oikeastaan koko kuluneen vuoden samoja teemoja mielessäni. Niin paljon kuin unelmien kouluamme rakastankin, minulle kotona esitetty lause sai lyömään liinat kiinni: “Sä et oo ikinä kotona.”

Toteamuksen myötä aloin kyseenalaistamaan paljon sitä, mitä elämässä oikeasti on tärkeää ja pohdin paljon myös ajatusta siitä, että mitä jos vaikkapa joudun onnettomuuteen ja työkyvyttömäksi? Mitä minun elämässäni sitten on jäljellä?

Vaikka aion ottaa tästä Akatemian tarjoamasta mahdollisuudesta kaiken irti ja antaa sille 100 % itsestäni, olen myös opetellut antamaan aidosti aikaa niille asioille, jotka ovat ja pysyvät kaikesta huolimatta, lähinnä perheelle ja ystäville.

Kiitos tästä esseestä, vauhdin kiihtyessä ja to do-listan kasvaessa olikin hyvä hetki taas hetkeksi pysähtyä ja tutkia omaa priorisointiaan.

 

Viking Line, älä selitä!

Erittäin fiksuja ajatuksia laivamatkailusta! En ollut edes ajatellut, kuinka paikoilleen jämähtänyt ala onkaan. Tulee uusia, hienoja laivoja, mutta mikään ei oikeastaan koskaan muutu.

Toki, tietyt teemat ovat niitä syitä, joiden vuoksi risteilyille myös palataan uudestaan ja uudestaan. Itselle noita teemoja ovat esimerkiksi runsas buffetillallinen ja -aamiainen, jotka itseasiassa kaikesta muusta poiketen ovat jonkin verran jopa pysyneet ruokalistoiltaan ajan hermolla. Risteilyn kohokohtia ovat tietenkin myös aina yhtä nostalgiset disco ja karaoke. Risteilyt herättävät aina hyviä muistoja lapsuudesta.

Mutta fakta on se, että ala tulee kuolemaan, jos vielä toiset 20 vuotta jatketaan täysin samalla uralla. Uudistusta kaivataan ja pahasti, sekä etenkin tehokasta ja hyvin kohdennettua markkinointia. Ei siis lainkaan huono projekti-idea tuo liiketoimintauudistus Viking Linelle!

Hei, joku kiireettömämpi siellä – ota nyt kipin kapin jo puhelinta kouraan!

 

Kauheesti kaikkee

Ihana kuulla Katja, että olet löytänyt mielekkäitä projekteja jo ensimmäisen syksyn aikana! Sulla on hyvä ja reipas, työhön tarttuva asenne, josta mä digaan kovasti! 🙂

Kannattaa kuitenkin muistaa, että kukaan ei koskaan tarkalleen tiedä mitä tekee. Tärkeintä on tehdä asioita, jotka edes jotenkin vievät lähemmäs omia unelmia. Tämän vuoksi on myös tärkeää osata sanoa ei asioille, jotka eivät sitä tee. Muista, että vaikka jokin viikko kalenteri tuntuisi hieman väljältä niin usko pois, seuraavalla viikolla se jo natisee liitoksistaan.

Pitäkää hauskaa Sieniboxin kanssa ja tsemppiä uusiin haasteisiin ravintola-alalla! Muista myös pyytää aina apua, kun siltä tuntuu!

 

Hei beibi anna mulle piiskaa

Tosi hyvää ja mielenkiintoista pohdintaa rangaistuksista!

Aihe on itselleni erittäin ajankohtainen juurikin sakkopeloissani väkisin kirjoittamassa edes jollain tapaa julkaisukelpoisia esseitä. Tämä on ensimmäinen kerta tänä syksynä, kun en yhtään nauti kirjoittamisesta. Siksi tuntuukin niin turhauttavalta, että jos vain olisin saanut parantua rauhassa ja pohtia vielä hetken minua oikeasti kiinnostavia esseeaiheita, olisin varmasti hyötynyt siitä paljon enemmän kuin nyt. Muutenkin mielenkiintoista, että vaikka Akatemia muuten perustuu itseohjautuvuuteen ja henkilökohtaiseen vastuuseen, tämä yksi suoritus pakotetaan vielä rangaistuksen uhalla. Miksi?

Hauska ja kutkuttava fakta tuo Norjalainen vankila. Voitaisiinko me Eventassa oppia siitä jotenkin?

 

Asiakas on kuningas, vai onko?

Täyttä asiaa! Nuo alkuun mainitsemasi väittämät ovat niin tuttuja ja useaan otteeseen kuultuja, eivätkä mielestäni edes täysin tosia. Mahtavaa, jos noita iänikuisia “oppeja” aletaan vihdoin kumoamaan!

Pelisilmä ja palvelupolku, sekä sen suunnitteleminen, ovat nykypäivän entistäkin suuremmassa roolissa ihan jokaisella alalla. Kuten itsekin sanoit, hyvä palvelukokemus voi peittää alleen huonon tuotteen – se pitää täysin paikkaansa. Palvelun merkitystä ei tule aliarvoida ja vastoin hieman vanhentuneita käsityksiä palvelua voi ja pitää suunnitella, aina ensikohtaamisesta poistumiseen asti.

Asiakaspalvelutyötä pitkään tehdessä työhön helposti urautuu ja palvelu tulee suoritettua rutiinilla. Kysymys onkin, miten into ja motivaatio toteuttaa loistavaa asiakaspalvelua säilytetään parhaimmillaan jopa vuosia?

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close