Tampere
01 Dec, Wednesday
-10° C

Proakatemian esseepankki

Kiva tavata, mennäänkö naimisiin?



Kirjoittanut: Elias Hämäläinen - tiimistä Saawa.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Tässä mainos, osta tuote.

 

Miten voisi markkinoida niin arvoa tuottaen, että asiakkaiden ajatuksena olisi: ”vähintä mitä voin tehdä, on ostaa tämä tuote.” Voisiko ihmisiä taluttaa myyntisuppilon läpi nopeammin? Sulla on varmasti ajatuksia tähän, tuu mukaan pohtimaan ja kerro tossa alla mitä mietit.

 

Totta kai on tiedettävä mitä myy ja kenelle. Kuka on asiakkaani, mitä hän haluaa ostaa ja miksi. Ja mistä löydän tämän asiakkaan? Kuten tiedossa on, ihmiset ostavat henkilöiltä, jotka he tuntevat, joista he pitävät ja joihin he luottavat.

 

Uskoisin parhaimpien myyjien olevan siis tyytyväiset asiakkaat, jotka todennäköisesti tuntevat lisää henkilöitä, jotka jakavat samoja kiinnostuksen kohteita, tarpeita ja haluja. Eli henkilöitä, jotka hyvin todennäköisesti olisivat halukkaita ostamaan tuotteesi, jos vain heidän ystävänsä suosittelisi sitä. Asiakkaasta olisi siis saatava myyjä siten, että hän tekisi sitä mielellään. Kokisi auttavansa tuttujaan, eikä mainostavansa jotain. Etenkin tuntemattomammille firmoille, uskoisin tämän olevan erityisen tärkeää.

 

Jotta löytää asiakkaan, joka on tuotteesta niin innoissaan että myy sitä muillekin, on löydettävä asiakas, jota tuote auttaa kaikista eniten. Vaikka palvelusta tai tuotteesta olisi merkittävääkin hyötyä myös muille, olisiko kannattavampaa kohdentaa myynti aluksi paljon kapeammalle yleisölle toivoen, että he suosittelevat ja myyvät tuotteen myös muille segmenteille? Tarvitseeko edes alussa miettiä muita segmenttejä, vai vain keskittyä palvelemaan asiakasta, jota pystyt palvelemaan kaikkein parhaiten? Mitkä mahtavat olla parhaimmat ja tehokkaimmat väylät sen henkilön löytämisessä ja tulemisessa palveluntarjoajaksi, joka vetää heitä puoleensa?

 

 

Lähteet:https://www.youtube.com/watch?v=oDRcLRChsNE

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close