Tampere
01 Dec, Tuesday
2° C

Proakatemian esseepankki

Google mainonta



Kirjoittanut: Aaron Siljander - tiimistä Evision.

Esseen tyyppi: Yksilöessee / 2 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Kiinnostuin Google Adsin opiskelusta tänä syksynä. Ennen Proakatemialle tuloa olin ajatellut, että markkinointi ja psykologia sen takana kiinnostavat minua. Olen nyt ryhtynyt opiskelemaan Google Adsia, jotta voin jossakin vaiheessa hyödyntää oppimiani taitoja ja menetelmiä luoden hyviä mainoksia. Nykyään puhutaan paljon datan keräämisestä ja sen hyödyntämisestä. Digimarkkinoinnissa data on todella arvokasta. Sen avulla mainoksia voidaan kohdentaa juuri niille, joiden haluamme näkevän mainoksemme. Datan avulla voimme luoda mainoksista sellaisia, jotka tehoavat parhaiten asiakkaisiimme. Markkinoinnin psykologiassa minua kiinnostaa se, kuinka värit, asettelu, sisältö ja mainoksen paikka vaikuttavat ihmisen tajuntaan ja haluihin.

 

”Google Adsin avulla voidaan lisätä myyntiä netissä, applikaatioissa, henkilökohtaisesti sekä puhelimitse. Saadaan lisää leadeja ja tehostetaan konversiota rohkaisemalla ihmisiä toimimaan. Tavoitetaan oikeat ihmiset ja ohjataan heidät halutuille nettisivuille. Voidaan vaikuttaa ihmisten harkintaan rohkaisemalla heitä tutkimaan tuotettasi tai palveluasi. Rakennetaan tietoisuutta saavuttamalla laaja yleisö ja maksimoimalla näkyvyytesi. ” Tämä on käännös Googlen Academy for Ads display marketing-osion alusta, jossa esitellään Google markkinointia ja sen mahdollisuuksia.

 

Palvelumuotoilun kurssilla painotettiin asiakasprofiilin luomista, jotta osaisimme markkinoida oikeille ihmisille. Asiakasprofiilin luomisessa voimme käyttää apunamme dataa, mutta silti meidän tulee tietää, kuka asiakkaamme on ja mitä hän tekee. Jotta saisimme kaiken mahdollisen hyödyn irti, Google Ads on rakennettu kolmen periaatteen ympärille:

 

  • Google Ads auttaa meitä tavoittamaan oikeat ihmiset oikeaan aikaan ja oikeilla viesteillä. Googlen mainokset voivat ilmaantua Googlen haussa, YouTubessa ja monessa muussa paikassa, kunhan ihmiset etsivät samankaltaisia tuotteita tai palveluita, joita sinä tarjoat. Asetuksia, kuten avainsanoja tai mainoksen paikkaa, säätämällä saat mainoksesi sinulle oleellisten ihmisten eteen.
  • Google Ads antaa meille täyden kontrollin budjettimme kanssa. Valitsemme, kuinka paljon rahaa haluamme käyttää kuukaudessa, päivässä ja yhteen mainokseen. Asetuksiemme pohjalta Google tekee salamannopean huutokaupan päättääkseen, mitä mainosta näyttää. Jos haluamme muuttaa strategiaamme, voimme helposti muokata mainosta ja budjettiamme. Voimme myös pysäyttää kampanjan tai aloittaa sen alusta.
  • Maksamme ainoastaan tuloksista, kuten mainoksen kautta nettisivuillemme tulleista kävijöistä tai yhteydenotoista yritykseemme. Google tarjoamat mittaustyökalut tekevät helpoksi nähdä, kuinka nettisivumme, applikaatiomme tai mainoksemme suoriutuvat. Lisäksi Googlen käyttämä älyteknologia antaa meidän luoda, hallinnoida ja optimoida kampanjoitamme siten, että saamme niistä parhaan tuloksen suhteessa investointiimme.

 

Yhteenvetona Google mainontaa käytetään lisäämään myyntiä etenkin internetin sekä puhelin applikaatioiden kautta. Google on tehnyt mainoskampanjoiden luomisesta helppoa ja yksinkertaista. Ihmiset viettävät hyvin paljon aikaa internetissä sekä applikaatioiden parissa. Markkinoida kannattaa niissä paikoissa, joissa ihmiset ovat.

 

 

https://skillshop.exceedlms.com/uploads/resource_courses/targets/63910/original/index.html?_courseId=14204#/page/5c5cd9b48187743732f684a4

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close