Tampere
03 Mar, Wednesday
-4° C

Proakatemian esseepankki

Esseet kuntoon!



Kirjoittanut: Alina Suni - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Podcast tai vlog / 3 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Mikä esseissä on haastavaa ja miksi niiden tekeminen jää usein viimetippaan? Mistä saamme merkityksen niiden tekemiseen ja kenen vastuulla niiden kirjoittaminen loppupeleissä on? Miten voimme tiiminä ja yhteisönä tukea kirjoittamista sekä saada se oikea hyöty niistä niin pajoihin, kuin projekteihinkin? Näiden lisäksi pohdimme myös sanktioita ja kannustimia; kumpi toimii paremmin? Aihe herättää varmasti paljon eriäviä mielipiteitä ja oivalluksia. Hyppää mukaan ja haasta omia ajatuksiasi esseistä!

 

O’Hara, C. 2014. How to Improve Your Business Writing. Harvard Business review. Read 11.5.2020. https://hbr.org/2014/11/how-to-improve-your-business-writing

Sharot, T. 2017. What Motivates Employees More: Rewards or Punishments? Harvard Business Review. Read 11.4.2020 https://hbr.org/2017/09/what-motivates-employees-more-rewards-or-punishments

Roman, K. & Raphaelson, J. 2000. Writing that Works; How to Communicate Effectively in Business. Collins Reference, 3rd revised edition.

Kommentit
  • Hanna Saraketo

    Tämän kuunteleminen pakolliseksi (heh) kaikille, jotka akatemialle halajavat, jo hakuvaiheessa; ja muille tarpeen mukaan, kuten itsekin totesitte. Tässä on Oivalluksia isolla o:lla.
    Tulihan sieltä niitä lähteitäkin (essee on siis nyt merkittynä akateemiseksi eli 3 pisteen esseeksi, jolta edellytetään lähteitä). Voisiko lähteet kirjoittaa näkyviin tänne Esseepankkiin? Niistä voisi olla hyötyä monelle muullekin.
    Pisteytyksestä vielä sen verran, että ohjeistuksen mukaan 3 pisteen podcast voi olla mahdoton toteuttaa. Mitä itse olette mieltä tuotoksen akateemisuudesta?
    PS. Proakatemia on korkea-asteen koulutusta, ei toisen asteen 🙂

    19.5.2020
Post a Reply to Hanna Saraketo cancel reply

Add Comment
Loading...

Vastaa käyttäjälle Hanna Saraketo Peruuta vastaus

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close