Tampere
18 Jan, Monday
-4° C

Proakatemian esseepankki

Brändää itsesi



Kirjoittanut: Miikka Launiainen - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Kirja käsittelee henkilöbrändäystä, identiteettiä, yksityistä ja julkista ammatillista verkkoelämää. Oma brändini Mr. Zeuksena on verkossa kehittynyt vahvahkoksi, minulla on visio naurattaa ihmisiä, luoda hyvää musiikkia, sekä tehdä sellaisia asioita, joita ihmiset eivät normaalisti tee. TikTok on tällä hetkellä yksi parhaista paikoista saada yleisöä itselle, koska luomalla videon joka menee “for you” sivustolle, seuraajia ja reaktioita suorastaan sataa ovista ja ikkunoista. Verkkoelämä jaetaan kolmeen osaan työrooli, ammatillinen rooli ja henkilökohtainen vapaa-ajan persoona.

Miten löytyä verkosta?

Kun julkaisen videon YouTubeen, teen lyhyen videon myös TikTok:n, jolloin saan tällä hetkellä 30 000 seuraajalla n. 1000 – 3000 katselukertaa lisää riippuen siitä, miten TikTok video leviää. Instagramin kautta saan myös yleisöä katsomaan YouTubessa lisäämäni videota.

Olemus:
Käytän eri taustakuvaa ja sähköpostisoitetta työ ja henkilökohtaisella tililläni. Henkilökohtaisella tililläni käytän kuvaa, jossa olin kiinteistönvälittäjänä ja työsähköpostissani käytän samaa kuvaa, mitä käytän YouTube -tililläni.

Kanavavalinnat:

Uusiin verkostoihin liittyessä kannattaa nähdä vaivaa siihen, että saa aluksi myös tuttuja seuraamaan sinun profiiliasi. Tämän avulla saa hieman kasvatettua omaa verkostoa, joka vaikuttaa näkyvyyteen. Facebook on tämän hetken yksi tärkeimmistä kanavista TikTokin, LinkedInin ja YouTuben lisäksi. Facebookkia käyttää yli puoli miljarida ihmistä.Näiden sosiaalisten median avulla pystyn olemaan suoraan yhdeydessä mahdollisiin asiakkaisiin.

 

Läsnäolo:

Kun kommentoit tilapäivityksiin, ihmisille syntyy mielikuva siitä, että sinä haluat olla yhteyksissä heihin. Kanavien seuraaminen, tykkäykset ja aktiivisuus lisäävät tätä tunnetilaa. En itse käytä tilapäivityksiä, mutta vastailen viesteihin aktiivisesti.

 

Toiminta:

Säännöllinen sisällöntuotanto pitää sinut mielessä seuraajillesi. Kommunikointi toisten päivityksiin luo keskustelua myös omiin päivityksiin, pitkäaikainen sisällöntuotanto vaatii löydettävyyttä. Sain itse kirjasta vinkkejä, kuinka lähteä kehittämään oman sisällön tuotantoa, kuinka erottaa työrooli ja henkilökohtainen persoonani.

 

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close