Tampere
29 Mar, Friday
8° C

Proakatemian esseepankki

Blogi: Myynti poikkeusolojen aikana



Kirjoittanut: Mika Nurmi - tiimistä Promisia.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
-
-
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Yksi virus sivuutti monen yrityksen myyntistrategian ja moni yritys joutui miettimään uudestaan toimintatapojaan. Moni organisaatio on luottanut myyntistrategiassaan asiakkaan kohtaamiseen fyysisesti, eli joko sopimalla tapaamisen asiakkaan kanssa tai tekemällä niin sanotun kylmäkäynnin ja marssii suoraan yritykseen sisälle tai koputtaa kotioveen ja pyytää päättäjiä astumaan esiin.

Tällä hetkellä kuitenkin maailmalla jylläävä virus on varmasti vaikuttanut näihin toimintatapoihin vahvasti ja ei pelkästään niin, että myyjät jäisivät taudin pelossa menemättä asiakastapaamisille vaan mahdolliset ostajat ovat kieltäytyneet tapaamasta muita ihmisiä. Ihmekkö tuo, he joutuvat kuitenkin ajattelemaan omia läheisiään ja heidän terveyttään.

Mikä siis neuvoksi tämän kaltaisessa tilanteessa? Noh, digitaaliset kanavat ovat varmasti nousseet suureen kasvuun ja eri internet palveluntarjoajien verkot ja serverit ovat varmasti ylikuumenneet eivätkä pelkästään Netflixin käytön takia vaan ylipäätään kasvaneen internetin käytön takia ja etätapaamisten.

Nyt, kun yrityksille ja myyjille on tullut aikaa kokeilla uusia tapoja, niin uskon, että henkilöbrändi ja muut sen alaosastot, kuten asiantuntijabrändi tulevat näyttelemään suurta osaa tässä näytelmässä. Myyjien tulee olla luovia ja uskon, että sitä ihmisaivot lähtökohtaisesti ovatkin. Ihminen löytää ratkaisuja, kun tilanne sitä vaatii.

Tässä tilanteessa on yrityksien hyvä miettiä niitä toimintoja, mitä on tehty tai jääty tekemättä myyntiprosessien välissä. Tarkoitan siis sitä arvoa luovaa sisältöä, mitä sisällöntuotannolla voi tehdä digitaalisesti ja myyjät pääsevät osakseen opiskelemaan, kuinka henkilöbrändiä rakennetaan ja, miten myyntiä tehdään digitaalisia kanavia hyödyntäen.

Blogi: https://seilorinurmi.wixsite.com/mysite

https://johtajaonmedia.fi/kuinka-myyt-b2b-palveluitasi-kriisin-aikana/

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close