Tampere
20 Apr, Saturday
-5° C

Proakatemian esseepankki

Blogi: Linkkari profiilin optimoiminen



Kirjoittanut: Mika Nurmi - tiimistä Promisia.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
-
-
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Meneillään oleva pandemia on aiheuttanut monelle yritykselle ja yksityishenkilöille haasteita. Yritykset ovat joutuneet irtisanomaan työntekijöitä ja yrityksien toimintatapoihin on tullut lovia. LinkedIn on yksi niistä kanavista, joiden kautta työnhakija voi erottautua massasta ja joiden kautta yrityksen voivat suorittaa asiakashankintaa ja tehdä arvoa tuottavia toimintoja myyntiprosessien ohella, kuten oman asiantuntijuuden esille tuomista arvoa luovien postauksien avulla.

LinkedIn profiilin luominen / ehostaminen on hyvin samanlaista, kun tekisi yrityksen sivuja, tekisit sähköposti markkinointia tai kirjoittaisit CV:tä. Kirjoita otsikko, joka herättää huomiota. Haluat erottautua joukosta, joten käytä otsikkoon mahtuvat 120 sanaa viisaasti. Aivan kuten sähköpostimarkkinoinninkin kohdalla, haluat herättää vastaanottajan mielenkiinnon jo heti otsikossa. Linkkarin profiileissa usein noudatetaan periaatetta, että kuva on vaalea ja kasvot ovat helposti tunnistettavissa. Virallinen ja persoonallinen kuva antaa LinkedInin kaltaisessa formaalimmassa kanavassa hyvän kuvan sinusta.

Viesti lyhyesti ja ytimekkäästi. Ole selkeä viestissäsi, kun kirjoitat esittelyä itsestäsi. Moni rekrytoija saattaa lukea esittelyn pikaisesti ja etsiä siitä pääpointit. Kerron esittelyssä oman työkokemuksen lisäksi, mitkä asiat motivoivat sinua, mistä innostut, minkälainen työkaveri olet. Tee yhteydenotosta helppoa.

Blogi: https://seilorinurmi.wixsite.com/mysite

http://nobot.fi/miten-parantaa-linkedin-profiilia/

Kommentoi