Tampere
23 Nov, Monday
4° C

Proakatemian esseepankki

Black Mirror



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

INTERNET

 

Internet on tullut jäädäkseen ja saavuttanut todella suuren merkityksen ihmisen elämässä. Sosiaalinen media on kasvanut tällä vuosituhannella tolkttomasti ja siellä taotaan rahaa valtavia määriä. Jaamme nykyään kaikenlaisia asioita omista elämistämme ja kerromme itsestämme ja annamme sellaisen kuvan kuin itse haluamme. Sosiaalisen median kasvaessa suuremmaksi mahdollisuudet tavoittaa suuret ihmismassat nopeasti ja varasti ovat taattu jos vain osaa tehdä sen muita kiinnostavammin.

 

SOSIAALINEN MEDIA

 

Sosiaalinen media on nykyään iso osa ihmisten elämää ja kulkee mukana joka paikassa. Sosiaaliselle medialle on todella paljon erilaisia käyttötapoja. Käyttötarkoituksia ovat mm. Mainonta, markkinointi, tiedon jakaminen, yhteydenpito, kuvien jakaminen yms. Käyttötarkoituksia jokainen henkilö tai yritys säätelee itse. Jokainen voi valita omanlaisensa tyylin miltä näyttää ja minkälaisia mielikuvia antaa sosiaalisessa mediassa itsestään ja elämästään. Yritykset voivat myös tehdä yrityksestään tietynlaisen mielikuvan ihmisille.

 

Sosiaalisessa mediassa niin, kuin kaikessa muusakin on hyvä ja ikävä puoli. Somessa on mahdollista jakaa tietoutta gloobaalisti kaikkien internet yhteyden omaavien ihmisen kanssa välittömästi. Tämä mahdollistaa sen, että hyvien ja ikävien asioiden jakaminen on mahdollista. Some kiusaaminen on noussut aina aika ajoin parrasvaloihin, joka on tietenkin todella ikävää. Kiusaaminen ei ole ainoastaan lasten parissa vaan myös aikuisten keskuudessa.

 

Ei niin paljon hyvää, ettei vähän pahaakin. Some on tuonut mukanaan aivan uuden aikakauden, joka mahdollistaa yhteyden pidon ihmisiin joilla on yhteys nettiin ja laite jolla sinne pääsee. Hyvä paha netti ja sosiaalinen media. Sosiaalinen media ei itsessään ole paha vaan miten sitä käyttää. Jokaisella on mahdollisuus valita mitä sosiaalinen media tarkoittaa omassa elämässä ja mitä siellä jakaa.

 

MARKKINOINTI JA SOME

 

Sosiaalinen media on valtava markkinointi paikka ja sillä tavoittaa ihmisiä ympäri maailmaa. Sosiaalisen median käyttö markkinatalouden markkinointi paikkana kasvaa vuosivuodelta. Some mahdollistaa markkinointia pienellä rahalla. Tämä mahdollistaa pienyritysten markkinointia, joka saattaa mahdollistaa kasvua. Mainostamien somessa on helppoa ja kuka vain osaa sen, mutta mainoksia, jotka iskevät ihmisiin ei välttämättä ole helpoimmasta päästä. Sosiaaliseen mediaan kannattaa tutustua ja miettiä tarkkaan mikä tai kuka on ns. keulakuvana. Kaiken minkä someen laittaa niin sinne se jää. Hyvää vai huono markkinointia. Ihmiset ovat monijakoisia ja silloin mahdollisuus hyvään tai huonoon markkinointiin/imagon luomiseen on mahdollista aina. Markkinointi tarkoituksessa käytetään erilaisia tyylejä, jotka sopivat aina jollekin, mutta ei kaikille. Yrityksen on tehtävä suunta, jota lähtee toteuttamaan ja pysyä siinä, koska ns. kaikkea kaikille ei vain toimi. Hyvänä esimerkkinä on jack & jhonson jonka tyylisuunta on hyvin kaksimieleinen. Ei ole kysymys mitä teet vaan miksi teet ja kenelle. Tavoittaaksesi oikeat ihmiset oikealla tavalla on tärkeää muistaa aitous ja jatkuvuus. On tärkeää pitää ihmiset janoisina ja antaa pala kerrallaan sopivin väliajoin purtavaa, jotta mielenkiinto pysyy yllä.

 

Sosiaalisen median kanssa tulee olla tarkkana ja kannattaa miettiä mitä haluaa jakaa niin itsestään kuin yrityksestään yms. Sosiaalinen media tulee kasvamaan ja saamaan vielä isomman vallan ihmisen elämässä.

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close