Tampere
16 Apr, Tuesday
4° C

Proakatemian esseepankki

Älä unohda ulkomainontaa



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

 

 

Nykypäivänä hehkutetaan kokoajan some some some ja meinataan välillä jopa unohtaa ne perinteiset markkinoinnin tyylit. Yritykset haluavat pysyä mukana kehityksessä ja ovat luoneet sosiaaliseen mediaan tilit ja mainostavat siellä, mikä on toisille yrityksille erinomaista, mutta se ei sovi kaikille. Perinteinen ulkomainonta meinaa yrityksillä unohtua. Ulkomainonta on yksinkertainen ja helppo tapa saavuttaa paljon ihmisiä kustannustehokkaasti ja se on helppo sitoa yhteen sosiaalisen median markkinoinnin kanssa.

Lähes kaikki kivijalkamyymälät hyötyvät ulkomainonnasta ja yleensä vielä paljon paremmin kuin some markkinoinnista. Esimerkiksi katulyhtymainoksilla on helppo ohjata asiakas perille uuteen liikkeeseen tai tuoda esille tarjouksia. Mainosten sijoittelu yrityksen lähialueille saa ihmisiä tulemaan myymälään täysin eri mittakaavassa kuin some markkinoinnissa postinumeron perusteella tehty markkinointi.

Ulkomainontaa pystyy käyttämään monipuoliseen markkinointiin, yleensä isommat firmat ovat ostaneet tien varresta ison tienvarsimainoksen ja mainostavat siinä myymäläänsä, esimerkiksi huoltoasemat tekevät tätä. Pienillä yrityksillä vaihtoehtona on katulyhtymainonta, sen saa sijoitettua paremmin oman kivijalkakaupan läheisyyteen ja se on kustannustehokkaampaa.

Ulkomainontaa kuuluu kuitenkin lähes kaikki mainonta mitä näet kun astut kotisi ulkopuolelle. Niin bussien kyljissä olevat mainokset kuin bussipysäkeillä olevat mainokset, katulyhtymainokset, tienvarsimainokset ja kaikki muu markkinointi mitä näet kotisi ulkopuolella.

Seuraava kuva puhukoot puolestaan.

 

 

Yritysten on siis hyvä muistaa, vaikka kuinka nyt pommitetaan sosiaalista mediaa, on ulkomainonta vieläkin tärkeää. Kannattaa tutustua ulkomainonnan eri keinoihin ja huomaat, ei se ole niin kallista kuin moni luulee.

Lähteet:

https://atlasmedia.fi/miksi-mainonta-ei-ole-aina-hyva-ratkaisu/#.WbkXUGKndiY.facebook

https://atlasmedia.fi/atlas-media-yrityksena/

https://www.facebook.com/atlasmediafi

https://www.jcdecaux.fi/Article/ulkomainonnan-perusteet-mita-on-ulkomainonta

http://www.vmvmedia.fi/mainostaulut/?utm_campaign=Tienvarsimainonta&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_term=ulkomainonta&utm_content=1229204×847288002298286221

 

Julkaistu:

http://pieceoftotal.blogspot.fi/2017/11/ulkomainonta-markkinoinnin-keinona.html

 

Kommentit
  • En tiennytkään, että kivijalkamyymälät hyötyvät enemmän melkeimpä ulkomainionnasta. Some on kuitenkin niin pinnalla nykypäivänä. Hyvä kuitenkin tietää. Meilläkin on haaveissa, että saisimme led screenin ulos ulkomainontaa varten. Haaveissa ollut jo parisen vuotta, mutta vielä meille ei sitä ole tullut.

    19.11.2021
Post a Reply to Saimi cancel reply

Add Comment
Loading...

Vastaa käyttäjälle Saimi Peruuta vastaus

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close