Value on Tour: Verkostoitumistapahtumat

17.10.18 Esseen kirjoittaja: Jani Bieck
Kirjapisteet: 1
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: Myynti, asiakkuudet ja verkostot

Value on Tour: Verkostoitumistapahtumat

TOP-3: Tampere Business Meet, Alihankintamessut, Myynti-Iltamat

 

Tampere Business Meet

 

Ensimmäistä kertaa järjestetty TBM verkostoitumistapahtuma kokosi yhteen kaikki enemmän tai vähemmän busineksesta kiinnostuneet ihmiset Tampere-taloon. Me Valuena oltiin myös ensikertaa vastaavassa tapahtumassa yhteistyökumppanina mukana ja oltiin siellä esillä asiantuntijoina ja näytteilleasettelijoina. Tapahtuman suurin oppi oli, että jalkautuminen ja verkostoituminen kannattaa, koska sieltä tarttui haaviin muutamakin potentiaalinen yhteistyökumppani, joiden kanssa lähdetään nyt rakentamaan yhteisiä kuvioita. Lisäksi mieleen jäi myyntivalmentaja Sani Leinon energinen setti myynnistä, jossa hän omalla hulluudellaan pyrki rohkaisemaan muita myymään ja verkostoitumaan.

 

https://tamperebusinessmeet.fi/

 

Alihankintamessut

 

Alihankintamessut ovat koonneet yhteen jo vuosikymmenten ajan monet teollisuudenalan vaikuttajat. Päätimme porukalla lähteä messuille kiertämään ja tutustumaan potentiaalisiin asiakkaisiimme, koska teollisuus alana on yksi tärkeimmistä segmenteistämme. Messuilla jakauduimme pienempiin ryhmiin ja kiersimme eri yrityksiä kysellen mielipiteitä meidän ajatuksestamme lähteä markkinoimaan teollisuudenyrityksiä uudenlaisella kulmalla. Positiivista oli kuulla, että monet pitivät ajatuksistamme ja muutama tapaaminen asiaan liittyen saatiinkin sovittua. Suurin oppi messuilta oli se, että sinun täytyy mennä kysymään sinun potentiaaliselta asiakaskunnalta mielipidettä tuotteesta/palvelustasi.

 

https://www.alihankinta.fi/fi/

 

Myynti-Iltamat

 

Myyntikuiskaaja Pasi Rautio ja hänen yrityksensä Tuplaamo järjesti Myynti-Iltamat kiertueen, joka kokosi yhteen yrittäjähenkiset ihmiset keskustelemaan ja kuulemaan myynnistä. Setti oli erittäin positiivinen yllätys, vaikka mielestäni jo jotain myynnistä aiemmin tiesinkin. Isoimpia oppeja olivat esimerkiksi H2H ja LuuriSula. Human To Human eli myydään siis ihmiseltä ihmiselle. Hölmöä lähteä tekemään liian isoja pelisääntöjä B2B tai B2C myynnin välille, koska kaikessa me myymme kuitenkin ihmiselle. LuuriSula on taas loistava työkalu kylmäsoittojen helpottamiseksi, jossa tuleville kontakteille lähetetään ennakkoon sähköpostin välityksellä videotervehdys, jossa esitellään itsemme ja asiamme. On tutkittua, että tämän jälkeen vastaanotto on paljon lämpimämpi, koska ollaan jo periaatteessa tuttuja. Myynti-Iltamat osui muutenkin juuri oikeaan aikaan, koska kaipasimme Valuessa lisäboostia syksyyn ja tuleviin myynteihin. Iso suositus siis muillekin, että kannattaa mennä Pasin kiertueelle, jos mahdollista!

 

https://myynti-iltamat.fi/

 

Loppusanat

 

Itse olen aiemmin väheksynyt verkostoitumisen merkitystä ja pitänyt sitä jopa turhana paskanjauhamisena. Tosiasia on se, että edelleen tänä päivänä sinun on tunnettava ihmisiä, jotta pystyt rakentamaan kannattavaa liiketoimintaa ja yhteistyötä muiden kanssa. Tutustuminen on näissä tapahtumissa kaikista helpointa, koska siellä kaikki ovat samassa veneessä kanssasi ja ihmiset ajattelevat verkostoitumisesta samalla tavalla. Itsekin olen havahtunut ajatukseen; eihän siinä ole oikeasti mitään pahaa, että sinä tuot esiin osaamisesi ja sen, että pystyt tarvittaessa auttamaan toista viemään liiketoimintaansa eteenpäin.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Tagit: ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!