Tampere
19 Apr, Friday
-1° C

Proakatemian esseepankki

Synttäreiden workshoppi



Kirjoittanut: Minna Järvinen - tiimistä Promisia.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Tapahtuma on tilaisuus – Tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman järjestäminen
Helena Vallo
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Projektimme teemana on avoimuus ja käyttäjäkeskeisyys. Mikäs sen parempi lunastaa tämä tavoite kuin toteuttaa kaikille avoin workshoppi.

Workshoppi järjestettiin Proakatemialla 16.2.2019 ja se oli menestys, ainakin projektitiimin näkökulmasta. On ollut ilo huomata, kuinka paljon helpompaa on tehdä projektia, kun jaksaa tehdä sitä avoimesti ja kaikkia osallistavasti. Ideointien ja workshopin avulla projektitiimi on saanut niin huikeita ideoita ja ajatuksia, että emme olisi samaa voineet keksiä omalla porukalla. Suosittelen siis jokaiselle projektitiimille, että miettisivät ja suunnittelisivat avoimesti omia projekteja! Yhteisössä on voimaa!

Uskallan väittää, että workshoppi oli menestys myös osallistujien näkökulmasta, sillä teetimme workshopin lopussa palautekyselyn ja 100% vastaajista oli sitä mieltä, että he pääsivät vaikuttamaan juhlien sisältöön ja luonteeseen. Kiitos vielä kaikille ideointeihin osallistujille.

Teemme Proakatemian historialle sen ansaitsemaa juhlaa ja on ollut aivan ihana huomata, kuinka monella on ollut palo osallistua ja auttaa tätä tapahtumaa nousemaan kasaan. Projektitiimissä olemme puhuneet, kuinka välillä on hankala ymmärtää kaikkien näkökulmia ja asioita, kun jokaisella on hieman eri näkemys siitä mikä Proakatemia oikeastaan on. Kirjassa tapahtuma on tilaisuus, kerrotaan, että imago on mielikuva esimerkiksi organisaatiosta. Tämä vahvistuu annettujen mielikuvien ja uskomusten avulla. (Vallo, Häyrinen, 2012, s. 35) On siis ensiarvoisen tärkeää, että me pystymme kuulemaan mahdollisimman montaa juhliin osallistujaa ja luomaan tätä mielikuvaa vastaavaa tunnetta ja toimintaa juhlaan.

Workshopissa käytimme kahta eri innovaatiotyökalua, ensimmäinen oli nimeltään love-hate ja jälkimmäisessä askarreltiin kuusi ajatteluhattua. Ryhmät olivat tarjoilu, visuaalinen ilme, ohjelma sekä tapahtumatuotanto. Ideat on nyt ideoitu ja projektitiimin on aika aloittaa työt. Seuraavaksi alamme lyömään päätöksiä lukkoon ohjelman ja sisällön osalta, joten valmistautukaa sneek peakkeihin! Ennen ostoksia pitää kuitenkin saada rahaa projektiin, joten yksi isoin kokonaisuus eli sponsorit ovat tärkeimpänä ja samalla kiireisimpänä tehtävälistalla. Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulle tulee mieleen ideoita sponsorihankintaan liittyen!

 

 

Blogi julkaistu myös sivulla: proakatemia20v.fi

 

Kommentoi