Markkinoinnin hyvä maku

13.02.17 Esseen kirjoittaja: Eelis Piipponen
Kirjapisteet: 1
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: Markkinointiviestintä

Laidun Hereford -lihatilan mainoksessa Helsingissä, bussien kyljissä lukee yksikertaisesti:

”Parempaa lihaa kuin tinderissä”

Kuva: http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/image/policy:1.169181:1479464817/205133-jpg.jpg?f=default&$p$f=d813f12

Omat fiilikset mainoksesta: Mahtavaa! Huikeeta! Ovelaa! Näin erotut!

Kukkahattutädit: Naisia halvennetaan.

Että mitähän v*ttua?

Nykyään markkinointia on joka puolella; busseissa, metroissa, kadun varsilla, Facebookissa, Googlessa ja monessa muussa. Mainontaa tulee niin paljon, että sitä ei jaksa enää edes lukea. Tämän vuoksi on erotuttava, on tehtävä jotakin, mitä kukaan muu ei ole tehnyt, on kokeiltava rajoja. Mielestäni tämä mainos ei ole edes lähelläkään pahan maun rajoja, mutta joku kukkistäti on ollut taas eri mieltä.

Mainoksesta on siis tehty valitus ja Laidun Hereford -lihatila on saanut huomautuksen Mainonnan eettiseltä neuvolta. Neuvo on perustellut asian seuraavasti, ”Esitetyssä yhteydessä naisiin viittaava sana ”liha”  toistaa ja vahvistaa naisista annettavaa halventavaa mielikuvaa. Ilmaisun voidaan katsoa olevan tasa-arvoa loukkaava”  helsinginuutiset.fi

Laidun Hereford ei viittaa mainoksessa sanallakaan, että liha tarkottaisia naista, onhan Tinderissä* tarjolla niin miehiä kuin naisia. Yrityksiä kehotetaan tekemään markkinointia joka erottuu ja jonka ihmiset muistavat ja kun joku sen kerran tekee niin sekin on saman tien väärin.

Itse tuen mainosta 100% enkä näe mainoksessa mitään pahaa..

Lahdessa sijaitsevalta seksikaupalta oli kysytty miten Lahden 2017 MM hiihtokilpailut edistävät heidän liiketoimintaansa ja sieltä oli vastattu ”Lähtökohtaisesti meiltä haetaan kisoihin sauvat ja liukuvoiteet”. Odotan innolla jos he laittavat tämä tyylisen mainoksen, että mitä hemmetin vikaa siinä sitten on. Siinä mainostetaan heidän sauvojaan, samalla tavalla kuin Laidun Hereford mainostaa heidän lihojaan.

* = Deittisovellus

Lähteet:

Lensu H. Maaseudun tulevaisuus, 2016. ”Parempaa lihaa kuin Tinderissä” -kampanjasta valitettiin mainonnan eettiseen neuvostoon. Luettu 13.1.2017

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/parempaa-lihaa-kuin-tinderissä-kampanjasta-valitettiin-mainonnan-eettiseen-neuvostoon-1.169182

Lensu H. Maaseudun tulevaisuus, 2016. ”Parempaa lihaa kuin Tinderissä”, mainostaa teuvalainen lihatila Helsingin busseissa. Luettu 13.1.2017

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/parempaa-lihaa-kuin-tinderissä-mainostaa-teuvalainen-lihatila-helsingin-busseissa-1.167628

Waris O. Iltalehti, 2017. Parempaa lihaa kuin Tinderissä -slogan toi huomautuksen lihantuottajalle. Luettu 13.1.2017

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701272200061052_uu.shtml

Jokinen R. Helsingin uutiset, 2017. Lihatila mainosti ”parempaa lihaa kuin Tinderissä” – sai huomautuksen. Luettu 13.1.2017

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/479725-lihatila-mainosti-parempaa-lihaa-kuin-tinderissa-sai-huomautuksen

 

Julkaistu: http://pieceoftotal.blogspot.fi/2017/02/markkinoinnin-hyva-maku.html

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Tagit: ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!