Tampere
20 Apr, Saturday
-5° C

Proakatemian esseepankki

kommentointiessee



Kirjoittanut: Esseepankin arkisto - tiimistä Ei tiimiä.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 3 minuuttia.

Pitihän sitä itsekin kommentoida muutamia esseitä tässä akatemia aikana, joten täältä pesee mun kommentointiessee.

 

Joni Ramu – Kilpailukeinona Fengshui

“Mielenkiintoinen essee Joni! Tämä esseen maine on todella kiirinyt edellä, sillä nyt vasta ehdin lukea tämän mutta olen kuullut tästä puhuttavan useaan otteeseen. Olen hyvin pitkälti täysin samaa mieltä asioista ja olen huomannut itse toimivan tietyissä tilanteissa fengshuin mukaisesti. Esimerkiksi sillä, minkälaisessa ympäristössä työskentelen, on minulle todella suuri merkitys ja siksi ympäristön valitseminen on minulle se ykkösjuttu. Niinkään sinne pääseminen tai esimerkiksi kahvilassa työskennellessäni kahvilan hintataso ei ole merkittävä tekijä, kunhan miljöö, kahvikuppien muoto ja muu ympäristössä on tasapainossa.

Twistissä olemme huomanneet myös ihmisten työskentelytapojen tunnistamisen tärkeyden. On todella tärkeää tietää, muiden ajattelutapoja jotta vältymme turhilta väärinymmärryksiltä ja pystymme ajattelemaan myös toisen näkökulmasta. Alkuvaiheessa yhteisten tavoitteiden asettaminen ja toiminnan käyntiinsaaminen vaatii myös tällaisia taitoja erityisen paljon.”

Nelli Sillanpää – Blogiessee: kohti parempaa liiketoimintaa

 

” Hienoja ajatuksia Nelli! Me totalissa pohdimme lähes samoja asioita viime joulukuussa ja aiempien kokemusten pohjalta päätimme kokeilla erottaa BL:n roolin kahdeksi eri rooliksi. Kokemuksemme mukaan entisen Business leaderin rooli on sisältänyt lähinnä tiimin pakollisten asioiden, kuten projektorissa edustamisen ja johtoryhmässä istumisen lisäksi esseerajoista muistuttelua ja kehityskeskusteluiden pitämistä. Juurikin tämä liiketoiminnallinen puoli on unohtunut meiltäkin täysin vaikka eikö tuo nimi kerro juurikin siitä? 😀 Nyt keväällä päätimme kuitenkin eriyttää nämä roolit ja meille tuli Team leader, jonka tehtävänä on juurikin tiimin asiat ja viedä tiimiä tiiminä eteenpäin. Team leader varmistaa sen, että kehitymme tiimiläisinä paremmiksi ja että jokaisen opinnot etenevät suunnitellun mukaan. Team leaderimme on ollut vastuussa myös siitä, että jokaisen opinnäytetyö etenee, vaikkakin loppukädessä sehän on jokaisen omalla vastuulla, mutta Aino on hienosti jaksanut tsempata jokaista siinä. Vilin valitsimme tiimin Business leaderiksi, eli hänen vastuullaan oli juurikin liiketoiminnallinen puoli. Vili yrittää kaikin keinoin saada toiminnastamme isompaa ja meitä kehittämään projektejamme suuremmiksi ja kannattavemmiksi.

Olemme Totalissa huomanneet tämän uudistuksen erinomaisena ja näinollen molemmille jää aikaa tehdä myös omia projekteja ja omia hommia, mikä ennen ei ole Totalin BL:lle ollut itsestäänselvyys. 🙂”

Jani Bieck – Raha ratkaisee

 

“Mielenkiintoinen essee. Tämä kyseinen kirja on ollut omalla lukulistallani jo pidemmän aikaa, mutta en ole sitä syystä tai toisesta saanut luettua. Nyt kuitenkin sain siihen esseen avulla taas kipinän, joten ehkä kaivan sen jo tänään esiin 😀

Pystyn samaistumaan esseeseen täysin ja olen itsekin sitä mieltä, että myynnissä on ehdottomasti tärkeintä löytää se oma tyyli. Aina myynnin ei tarvitse olla hauskaa (esimerkiksi juuri alun opetteluvaiheessa), mutta kun onnistumisia alkaa tulla, niin voisin väittää että jos et siitä innostu, niin on syytä vaihtaa alaa.

Kuten Hannakin kommentissaan sanoi, asiakkaalla on mahdollisuus nykypäivänä asioida lähes missätahansa ja se missä ennen oltiin kanta-asiakkaita ja uskollisia yhdelle liikkeelle ja jopa myyjälle, on tänä päivänä ihan toista. Se on kuitenkin nykypäivän myyjälle ehdoton valttikortti hoitaa työnsä hyvin ja näin ollen voit saada itsellesi uskollisen vakiasiakkaan, sillä hänen ei enää tarvitse käydä kymmeniä ja kymmeniä myyjiä läpi löytääkseen hyvän myyjän, kun hän on löytänyt jo sinut!”

Janni Huura – Mitä jäi pääkoppaan pajojen yöstä?

“Mielenkiintoista pohdintaa! Olemme huomanneet Totalin keskuudessa tämän saman ”muutoksen tuulen” puhaltavan akatemialla ja vaikka uudet pinkut ja ihmiset aksulla on posiviininen näky, niin nyt tämän puolenvuoden sisään kaksi eri vuosikurssia oli ainakin itselleni too much! Lähinnä siis se, että mielenkiintoisia ihmisiä tulee niin paljon, ettei tutustuminen kaikkiin ole mahdollista ja ahdistus iskee, että kenestä aloittaa 😀 ehkä pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä ristipölyttämään. Siinähän sitä tulisi yksi kokonainen tiimi yhdellä iskulla. Olen myös huomannut, että valintaprosessissa on painotettu eri asioita kuin meidän valinnoissa tai sitten akatemian kuva on muuttunut, mutta tuntuu, että sisään kävelee entistä ”kypsempiä” ja valmiimpia ihmisiä ja heillä suurimmalla osalla on jo täysin selkeä visio mitä aikoo akatemian aikana tehdä. Meillä ei ainakaan ollut tuo tilanne kun alotettiin tai sitten aika on kuultanut misukan muistot.”

Elisa Tarkiainen – Yksilöessee: Näin teet itsestäsi brändin

 

“Hyvä essee Elbe! Tuota brändin myyntiä voi soveltaa ainakin hyvin myös Twistin myyntiin ja brändäykseen. Meidän tulee selkeyttää vielä kristallin kirkkaaksi, mikä on se meidän juttu, jolla erotumme kilpailijoista ja toisaalta taas tunnistaa se, miksi asiakas valitsee meidät kerta toisensa jälkeen ja minkä pystymme itsekin lupaamaan hänelle.

On tärkeää pohtia brändäyksessämme myös tänään pajassa nousseita asioita, eli kaiken sen värin ja kuvien lisäksi sitä, minkälaisen yleisfiiliksen brändimme antaa. Esimerkiksi miten kirjoitamme päivityksissämme, haluammeko lisätä niihin erottuvuutta vai olla osana massaa ja tehdä erottuvuuden jollain muulla keinoin?”

 

Kommentoi