Blogiessee: Mietteitä myyntipäivistä

12.04.18 Esseen kirjoittaja: Karoliina Kovalainen
Kirjapisteet: 1
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: Myynti, asiakkuudet ja verkostot

Hurman omat myyntipäivät alkavat ensi viikon tiistaina ja jatkuvat aina torstaihin saakka. Myyntipäiviä koskien saimme vieraaksemme tänään loistavan toimeksiantajamme, EatPassin toimitusjohtajan, Juha Ojan.

EatPass on erittäin tuore palvelu. Se on tuotu markkinoille Turussa – jossa se on myös kehitetty – vasta noin kuukausi sitten. Kerrankin Turusta tulee jotain hyvää, kuten Oja itsekin totesi. EatPassin idea on se, että se tuo ravintolan ja asiakkaan entistä lähemmäs toisiaan. Se on kuin uuden ajan leima- ja kanta-asiakaskortti, joka kokoaa yhteen paikkaan niin palautteenannon kuin myös ajankohtaiset edut ja tarjoukset.

EatPass houkuttelee asiakkaat heidän huomaamattaan mukaan kehittämään ravintola- ja kahvilapalveluita uudella tavalla. Sovelluksessa asiakas kerää ravintolakohtaisesti tietyn määrän leimoja käyntikerroistaan, antaa ravintolalle palautteen ja saa siten rahanarvoisia etuja kantapaikastaan. Ravintolalle palaute on rahanarvoista siten, että se voi kehittää toimintaansa seuraamalla palautetta säännöllisesti ja reagoimalla mahdollisiin puutteisiin ja ongelmiin, jotka asiakas tuo sille kuin tarjottimella. Reagointi ja palvelun parantaminen tuo yritykselle luonnollisesti lisää asiakkaita ja ostotapahtumia.

Koko palvelun perusajatuksena on asiakkaan kuunteleminen ja sen kautta ravintolan kehittäminen. Ravintoloille palautteen antaminen on tähän saakka ollut erittäin hankalaa, ja kynnys palautteen antamiselle on siksi ollut suuri. Olen todella innoissani, että vihdoin Tampereelle saadaan oikea ratkaisu tuohon ongelmaan ja pääsemme kuluttajina vaikuttamaan ravintoloiden toimintaan todella helposti. Parastahan siinä on se, että saamme Hurmureiden kanssa olla vieläpä ensimmäisenä tuomassa palvelua tänne!

En voi olla muuta kuin tyytyväinen myyntipäivämme tuotteeseen, sillä business to business -myynti on minulle edelleen hieman pelottavaa. Nyt minulla on kuitenkin edustettavanani yritys ja palvelu, jonka takana voin seistä täysin kyseenalaistamatta sen hyötyjä. EatPassin kohderyhmä on rajattu yhteen alaan, joten ei tule kammoa asiakaskunnan laajuudesta. Lisäksi EatPass on laajentumassa tulevaisuudessa muuallekin Suomeen, joten se ei ole rajoittunut myöskään yhteen kaupunkiin. EatPassin takana on helppo seisoa niin kuluttajana kuin yrittäjänäkin.

Pinkkujen maaliskuisesta myyntipäivästä poiketen tällä kertaa minulla, ja mahdollisesti koko meidän tiimillä, on myyntipäivään täysin uudenlainen tatsi. Odotan innolla, että pääsemme vihdoin tekemään tiimin kanssa jotain yhteistä ja suurta, johon kaikki uskoo, ja jonka kanssa on helppo onnistua. Saa nähdä, miten Hurmapäiden käy ja onko tällaiset omat myyntipäivät täysi farssi, kun kilpailemme vain itseämme vastaan ja täysin uudella maaperällä. Se selvinnee vain kokeilemalla!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Tagit: , , , , , ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!