Tampere
28 Mar, Thursday
8° C

Proakatemian esseepankki

Blogiessee: Myynnin kolme valttikorttia



Kirjoittanut: Jenna Keskinen - tiimistä Hurma.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Julkaistu osoitteessa https://www.linkedin.com/pulse/myynnin-kolme-valttikorttia-jenna-keskinen/?published=t

 

Myynti voi olla monellakin tavalla ymmärrettävissä oleva iso käsite, mutta sen vieminen konkretiaan on kuitenkin kohtalaisen yksinkertaista – ainakin Juha Aholan kirjoittaman blogitekstin ”Myynnin kivijalat: määrä, laatu ja suunta” perusteella. Hän erottelee miellyttävän rennolla otteella kolme myyntityön aluetta: laadun, myyntisuuntauksen sekä asiakassuuntauksen. Näiden lisäksi blogissa nousee kohta kohdan jälkeen määrä. Tapaamisten määrä, asiakaskontaktien määrä, työn ja toistojen määrä.

 

Ei ole kiveen kirjoitettu fakta, että laatu korvaisi määrän, tai että määrä korvaisi laadun. Kun toistoja on paljon ja jokaiseen niistä on panostettu, voi olla tyytyväinen lopputulokseen. Myymään oppii yksinkertaisesti myymällä.

Myyntisuuntauksella tarkoitetaan asioita, joihin myyjä käyttää energiaansa. Korvaamaton osa myyntiä on asiakas, ja mitä paremmin myyjä on läsnä hetkessä asiakkaan kanssa, sitä intensiivisempää työn tekeminen on. Niin kauan, kun myyjä jää jumiin toimistolla tehtäviin metatöihin, on turha odottaa seuraavan vuoden Paras myyjä -titteliä.

Asiakassuuntaus on kohdennettua myyntiä kokemuksen perusteella. Mitä enemmän myyjä on tekemisissä erilaisten prospektien eli asiakkaiden kanssa, sitä paremmin hän pystyy jatkossa kohdistamaan myyntiään paremmin tietylle kohderyhmälle.

 

Lopputulos kiteytyy määrään, laatuun ja suuntaan. Mitä enemmän myyjä tekee oppimisensa eteen työtä ja toistoja, sitä laadukkaampaa tulos lopulta on. Mielestäni blogin sisällön kiteyttää parhaiten Aholan lause ”Kun tekee määrää, oppii, mitkä ovat niitä oikeita asioita, mitä määrän lisäksi pitää tehdä.”

 

 

 

Ahola, J. 2018. Myynnin kivijalat: määrä, laatu ja suunta. Luettu 30.1.2019.

https://www.mma.fi/blogi/myynnin-kivijalat-maara-laatu-ja-suunta

Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close