Blogiessee: Brändin uudistaminen

31.05.18 Esseen kirjoittaja: Tuomas Toivonen
Kirjapisteet: 1
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: Markkinointiviestintä, Myynti, asiakkuudet ja verkostot

Olen viime aikoina päässyt pohdiskelemaan asioita mitä tulee ottaa huomioon, kun lähtee uutena yrittäjänä pyörittämään kymmeniä vuosia toiminutta yritystä, jolla on valmiit asiakkaat ja valmis brändi. Olemme yhtiökumppanini kanssa tulleet siihen johtopäätökseen, että mitään suuria liikkeitä ei kannata lähteä tekemään heti alkuun, vaan ajattelimme tutustua ensiksi rauhassa asiakkaisiin ja heidän toiveisiin.

 

Tästä sainkin hyvän idean opinnäytetyölleni. Uuden liiketoiminnan käynnistely vie niin paljon aikaani nyt, kun pitäisi oppariakin tehdä, että ajattelin opparin liiketoimintaani liittämisen välttämättömyydeksi. Ajattelinkin, että tutkin opparissani asiakkaiden tarpeita ja toiveita liikkeen tarjonnan ja ulkoasun suhteen. Tällä tavalla pystymme tutustumaan tarkoin ja oppimaan mitä asiakkaat arvostavat.

 

Samalla meille selkeytyy brändikonsepti eli lyhyt tiivistelmä siitä mitä brändimme haluaa itsestään kertoa. Menestyksekkään brändin tunnistaa siitä, että sen imago ja identiteetti ovat kutakuinkin samalla viivalla. Eli siis yritys nähdään sellaisena kuin se toivookin sen nähtävän. Suurena haasteena tulee olemaan liikkeen visuaalisen ilmeen suunnitteleminen nykyaikaisemmaksi, mutta samalla helposti lähestyttäväksi. Samalla on mietittävä, että visuaalinenilme istuu brändikonspetiin.

 

 

Emme aio kiirehtiä brändiuudistuksen kanssa vaan luomme pikkuhiljaa konspetia joka on selkeä ja siihen on helppo sitouta sekä omistajien, että asiakkaiden.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!