Asiakaskeskeisyys kaiken ytimessä

12.02.19 Esseen kirjoittaja: Jasmiina Servo
Kirjapisteet: 1
Kirja: Mitä asiakaskeskeisyys tarkoittaa? | Turvallisuus- ja pelastussuunnitelma
Kirjan kirjoittaja: Biit | Visit Tampere
Kategoriat: Erikoistuminen toimialalle, Vastuullinen ja kestävä yrittäjyys, Oppiva organisaatio

 

Teksti on julkaistu Proakatemia 20v -synttäreiden blogissa 9.2.2019 https://proakatemia20v.fi/blog/  .

 

Asiakaskeskeisyys kaiken ytimessä

 

Tämä blogiteksti on tiimin hyväsydämisen luottopankin, 8 vuotta yrittäjänä toimineen perheen äidin esittely. Nimekseni sain 25 vuotta sitten Jasmiina Servo. Matkasin tieni pienestä Pirkanmaan paikkakunnalta koukaten Turun kautta Tampereelle pian kuusi vuotta sitten. Opiskelin Turussa media-alaa, jolloin intohimoni tapahtumatuotantoa kohtaan syttyi. Perustin tuona aikana elämäni kaksi ensimmäistä omaa yritystä, joista toisen ydinliiketoiminta oli tapahtumatuottamista. Suurimpana projektinani mainittakoon Turun Kauppatorin Joulutori, jota olin mukana tuottamassa ensimmäisenä ja toisena vuotena alusta loppuun saakka.

Synttäritiimissä olen vastuussa infrasta. Tällä tarkoitetaan lupa-asioita, vakuutuksia, juhlissa asioiden sijoittelua, valoja ja cateringia. Lisäksi olen vastannut ideointikertojen ja workshopin suunnittelusta. Tämä tarkoittaa yhteisömme jäsenten osallistamista asiakaslähtöiseen tapahtumasuunnitteluun. Asiakaskokemus syntyy niin käytännön asioista kuin tunteistakin. Asiakaskokemuksen voidaan sanoa olevan vain jäävuoren huippu. Se on näkyvä osa, johon organisaation toiminnan on tähdättävä. Asiakas tulee laittaa toiminnan keskiöön joka tasolla. Vain ymmärtämällä asiakasta, tämän tarpeita ja odotuksia voidaan kohdata hänet oikeilla tavoilla. (Biit.) Koen asiakaskeskeisyyden itselleni tärkeäksi arvoksi, liekö siksi minut tähän toimenkuvaan valittiinkin. Vaikka itselleni on sittemmin syntynyt uusia intohimoja, tuntuu kutkuttavalta herättää vanhaa intohimoa henkiin. Koen saavani Proakatemialta yhteisönä paljon ja haluan antaa synttäritiimin osaamisen ja tekemisen kautta yhteisölle takaisin.

Näen suuren tapahtuman mahdollisuutena kehittyä monessa asiassa. En koe olevani valmis, vaikka tapahtumatuotantoa olen ammatikseni tehnytkin. Aina voi oppia uutta paitsi tapahtumatuottamisesta, myös yhteisöstä ja tiimipelaamisesta. Moni voi kokea esimerkiksi tapahtumanlupien hankkimisen puuduttavaksi työksi – minä kirjoitin siitä viimeisen opinnäytetyöni. Haastetta tähän tuo se, että viranomaisten kanssa tietotaitojaan tarvitsee koko ajan päivittää. Säännökset muuttuvat ja sellaisista asioista on hyvä olla perillä. Vaikka poliisi ei vaatisikaan yleisötilaisuusilmoitusta, vastuullinen tapahtumajärjestäjä pohtii tapahtuman turvallisuutta (Visit Tampere). En voi myöskään väittää yleisötapahtuman ulkona ja kutsuvieraiden synttäreiden lupien haun olevan samanlaista. Onneksi pidän haasteista.

Odotan juuri sinua yhteisömme jäsen workshoppiin kanssamme. Ilmoittautuminen tapahtuu www.proakatemia20.fi -sivuston etusivulla olevan lomakkeen kautta. Tehdään yhdessä näistä vuosisadan bileet!

Iloista perjantaita toivottaa,
Jasmiina

 

Lähteet


Biit. N.d. Mitä asiakaskeskeisyys tarkoittaa. Luettu 8.2.2019. https://www.biit.fi/mita-asiakaskeskeisyys-tarkoittaa/

Visit Tampere. N.d. Turvallisuus- ja pelastussuunnitelma. Luettu 8.2.2019. https://visittampere.fi/ammattilaiset/tapahtumajarjestajille/tapahtumajarjestajan-opas/turvallisuus-luvat/

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Tagit: , , , , , , , ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!