Tampere
29 Mar, Friday
6° C

Proakatemian esseepankki

24H toimeksiantajana kunta



Kirjoittanut: Emilia Koskiniemi - tiimistä Kajo.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Yhteistyö kaupunkien ja kuntien kanssa ei ole lainkaan ennenkuulumatonta Proakatemialla. Muutaman viime vuoden aikana yhteistyö on kuitenkin ollut hieman vähäisempää. Muun muassa tästä syystä oli mahtavaa saada Sastamalan kaupunki vuoden 2018 loppunäyttötapahtumaan yhdeksi toimeksiantajaksi. Proakatemian loppunäyttötapahtumassa eli 24H:ssa, toimeksiantaja saa käyttöönsä 7-12 henkilöä 24. tunnin ajaksi valitsemansa aiheen pariin.

 

Sastamala on kasvanut muutama vuosi sitten kuntaliitoksilla ja kasvun myötä muutoksen tuulet luonnollisesti puhaltavat edelleen. Kaupungilla on paljon projektimuotoisia uudistushankkeita, kuten ydinkeskustan suunnittelukilpailu sekä ideatehdas yrityspuiston toimintojen kehittämiseen. Kunnassa asuu tällä hetkellä noin 25 000 asukasta ja se sijaitsee Tampereen naapurissa. Pinta-alaltaan laajasta kunnasta löytyy varsinkin perheille idyllisiä maaseutumaisia asuinalueita, sekä useampia keskuksia, joissa on hyvät yritysmahdollisuudet.

Edellä mainittujen lisäksi huhtikuussa 2019 järjestetään kolmannen kerran Sastamala-messut, jota toimeksianto koski. Messujen tarkoituksen on esitellä kaupunkia potentiaalisille asukkaille, antaa paikallisille yrityksille mahdollisuus esitellä itseänsä sekä kokonaisuutena tiivistää asuinyhteisöä. Messut tarjoavat siis kohtaamisia ja verkostoitumismahdollisuuden paikallisille yrityksille, kunnan nykyisille, tuleville sekä potentiaalisille asukkaille ja hauskaa tekemistä koko perheelle. Toimeksiannon ytimessä oli messujen sisältö ja markkinointi niin, että se on houkutteleva nykyisille kuntalaisille sekä myös vasta alueelle muuttoa harkitseville. Tällaisessa laajassa toimeksiannossa on erityisen tärkeää, haasteen vastaanottavalle tiimille, kartoittaa ja tarkentaa asiakkaan aitoja tarpeita.

 

Sastamalan toimeksiannon vastaanotti Eventa Creative Osk. Eventan ratkaisu tehtävänantoon oli häkellyttävän loppuun asti hiottu. Tiimin esityksessä oli ehdotus messujen ohjelman rakenteesta ja kaikki esiintyjät (varsin tunnetut sellaiset) oli vuorokauden aikana kontaktoitu, heidän kanssaan oli keskusteltu ja sovittu valmiiksi aiheista ja hinnoista, ja heidät oli sovitettu budjettiin. Toisena ratkaisun osana tiimi esitteli kolmelle pääasiakaskohderyhmälle räätälöidyn markkinointikampanjan, joka keskittyy pääasiassa sosiaaliseen mediaan. Tiimi oli tehnyt neljä valmista esimerkkijulkaisua, valmiit esimerkit kampanjan osana olevista lehti- sekä display-mainoksista sekä erittäin karismaattisen radiomainoksen.

Jos etsimme jotakin kehitettävää, Sastamala-messuilla oli jo valmiiksi koottu alustavaa ohjelmaa tuleville messuille, jolloin tiimi olisi voinut antaa suuremman painoarvon vielä innovatiivisemman mainoskampanjan kehittelemiseen ohjelman sijaan. Yksi Proakatemian suurimmista anneista, jota toimeksiantajat toivovat läpi vuosien, on nuorten ihmisten näkökulmat ja innovointikyky, sillä niitähän meiltä löytyy.

Sanomattakin on varmasti selvää, että toimeksiantajat ovat aina tyytyväisiä saadessaan heti valmista käyttömateriaalia. Tällaiseen tuotantoon pyritään aina ja Eventa todella näytti tapahtuman nuoremmille opiskelijakatsojille tekemisen mallia!

Aihetunnisteet:
Kommentoi

Add Comment
Loading...

Cancel
Viewing Highlight
Loading...
Highlight
Close